روی کدال نشست

۱۳۹۵/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۵۹۲

۸۰۰ هزار سهم «ولملت» باطل شد

مدیر عملیات بازار نقد شرکت بورس از ابطال ۸۰۰ هزار سهم شرکت واسپاری ملت به دلیل عدم رعایت مقررات و عرضه مجدد این تعداد سهم خبر داد. مهدی پارچینی در گفت‌وگو با بورس‌پرس، با اشاره به عرضه اولیه 10 درصد سهام شرکت واسپاری ملت در چهارشنبه با کشف قیمت 106تومانی هر سهم اظهار داشت: به دلیل عدم مقررات از سوی تعداد انگشت‌شماری از کارگزاران و عمدتا معامله‌گران آنلاین، 800 هزار سهم ابطال شد.

وی ادامه داد: این تعداد سهام مجددا طی روزهای آینده در بورس عرضه خواهد شد.

وی همچنین از تخصیص 8میلیون سهم «ولملت» (از کل 800 میلیون سهم شرکت) به کارکنان گروه مالی بانک ملت در خارج از جلسه معاملاتی چهارشنبه گذشته خبر داد که در آینده‌یی نزدیک به اسامی اعلامی از سوی سهامدار عمده توزیع خواهد شد. براساس این گزارش، واسپاری ملت نخستین شرکت بورسی و چهارمین شرکت جدید بازار (بعد از سه فرابورسی کاغذ پارس، سرمایه مسکن الوند و حمل و نقل پارسیان) است.


زمان عرضه بلوک ۷۳درصدی ذوب‌آهن مشخص شد

مقدمات واگذاری ۷۳درصد سهام ذوب‌آهن به ارزش 2.3هزار میلیارد تومان با برگزاری جلسه معارفه‌یی فراهم شد تا سازمان خصوصی‌سازی ۳۰ خرداد آماده این واگذاری مهم باشد.

شرکت ذوب‌آهن در حالی همچنان پیگیر افزایش سرمایه بیش از 600 درصدی و شاید بیشتر از محل تجدید ارزیابی‌های زمین است که با تصمیم سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری 73درصد سهام این شرکت، زمان و مقدمات این عرضه مهم اعلام و فراهم شد. به این ترتیب، یک‌شنبه 30 خرداد بیش از 5 میلیارد و 743 میلیون سهم «ذوب» به وکالت از سازمان تامین اجتماعی (مالک 56درصد) و صندوق بازنشستگی فولاد (صاحب 17درصد) روانه میز فروش بازار دوم معاملات فرابورس می‌شود.

قیمت پایه هر سهم 4116ریال و با شرایط 20 درصد مابقی اقساط 5ساله بوده و مشاور عرضه و کارگزار این بلوک مدیریتی و به ارزش پایه بیش از 2.3 هزار میلیارد تومانی هم تامین سرمایه نوین و کارگزاری بانک اقتصاد نوین هستند.

برهمین اساس مدیران انجمن فولاد کشور، شرکت‌های مختلف صنعت فولاد و شرکت

ذوب آهن، کارشناسان شرکت فرابورس و تحلیلگران بازار سرمایه و... هفته پیش به دعوت تامین سرمایه نوین در هتل اسپیناس جمع شدند تا با بررسی آخرین وضعیت در ایران و جهان و پیش‌بینی‌های آینده، مقدمات واگذاری این بلوک 73 درصدی ذوب‌آهن را فراهم کنند.

براساس این گزارش، در این جلسه بعد از سخنرانی کوتاه ولی نادی‌قمی مدیرعامل تامین سرمایه نوین، رسول خلیفه‌سلطان دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با بررسی کلی وضعیت فولاد در 10سال اخیر، پیش‌بینی مثبت و روشنی برای این صنعت و فرصت‌ها و چالش‌هایی را مطرح کرد.

در ادامه حقیقی مشاور سرمایه‌گذاری تامین نوین تحلیلی جامع و جذاب از وضعیت مالی و عملیاتی صنعت فولاد در ایران و جهان ارائه کرد که در آینده‌یی نزدیک منتشر خواهد شد. سپس علی کدیور معاون تامین سرمایه نوین، با معرفی اجمالی ابزارهای بدهی بازار سرمایه انواع اوراق را تشریح کرد. به این ترتیب سازمان خصوصی‌سازی آماده عرضه بلوک 73درصدی ذوب‌آهن شد. بلوکی که در صورت معامله می‌تواند تحولات متعددی برای شرکت مشمول اصل 44 ذوب‌آهن به همراه داشته باشد. این شرکت از 19بهمن سال 90 با کشف قیمت 1304ریالی هر سهم وارد فرابورس شده است.


«هور» ۲۳۰ میلیارد تومانی معرفی می‌شود

جلسه معرفی شرکت ۲۳۰میلیارد تومانی مدیریت انرژی امید تابان هور یک‌شنبه برگزار می‌شود تا احتمالا این زیرمجموعه سرمایه‌گذاری امید طی روزهای آینده با عرضه اولیه 10درصد سهام وارد بازار شود.

درحالی از ابتدای سال جاری تا هفته پیش سه شرکت فرابورسی کاغذ پارس، سرمایه مسکن الوند و حمل و نقل پارسیان و شرکت بورسی واسپاری ملت با عرضه اولیه سهام وارد بازار شده‌اند که با برگزاری جلسه معارفه مدیریت انرژی امید تابان هور، این شرکت هم احتمالا هفته جاری به جمع شرکت‌های جدید می‌پیوندد. براساس این گزارش، طبق هماهنگی‌های به عمل آمده، قرار است ساعت 9 صبح امروز 16خرداد در سال تلاش، آخرین وضعیت مالی و عملیاتی این شرکت فرابورسی توسط مدیران به سرمایه‌گذاران اعلام شود.

بر اساس این گزارش، این شرکت از 25 خرداد سال گذشته با نماد «وهور» به عنوان پنجاهمین شرکت در بازار اول معاملات فرابورس درج شده است. بررسی‌های بورس‌پرس نشان می‌دهد، سهامدار اصلی و 99 درصدی این شرکت سرمایه‌گذاری امید بوده و تعهد عرضه 10 درصدی سهام را ارائه کرده است. سال مالی «وهور» 30 آذر بوده و این شرکت برای سال مالی گذشته، 323 ریال سود محقق کرده و سود سال مالی جاری را هم 270 ریال پیش‌بینی کرده و قرار است سرمایه فعلی 230 میلیارد تومانی را 74درصد معادل 170میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران اضافه کند تا به شرکتی 400 میلیارد تومانی تبدیل شود. افزایش سرمایه این شرکت از 30 به 230میلیارد تومان (667 درصد) آبان سال گذشته اعمال و در بهمن 93 ثبت شده است.

موضوع فعالیت شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور که از آبان 90 تاسیس و دارای 15 نیروی انسانی است، شامل مدیریت و سرمایه‌گذاری و مشارکت در کلیه طرح‌های صعنتی برق و انرژی، ترانزیت و انجام معاملات و مطالعات فنی و اقتصادی و مالی در زمینه برق و انرژی است. این شرکت با مالکیت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی ارومیه، سمنان و گیلان، یک درصد از سهم نیروگاه‌های کشور را دارد و قرار است با سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های ارومیه، سیرجان و هریس به سهم 1.5 درصدی برسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر