انصراف از دریافت یارانه اختیاری باشد

۱۳۹۵/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۵۸۴

نماینده مجلس دهم گفت: از آنجا که هزینه انرژی بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها افزایش یافته است بنابراین انصراف از دریافت یارانه‌ها باید اختیاری و به مردم واگذار شود.

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با «فارس» در مورد حذف یارانه غیرنیازمندان گفت: از آنجا که فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرا و عملیاتی نشد، سیکل پرداخت یارانه‌ها با مشکل مواجه

شده است.

این نماینده مجلس افزود: اگر هدفمندی یارانه‌ها براساس قانون و اهدافی که پیش‌بینی شده بود، درست اجرا و مدیریت می‌شد در اجرای هدفمندی یارانه‌ها با مشکل مواجه نمی‌شدیم.

عباسی با بیان اینکه مردم تاوان تورم حاصل از درست اجرا نشدن هدفمندی یارانه‌ها را کشیدند، گفت: به دلیل اجرا نشدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، تورم نقطه به نقطه در خرداد سال 92 به 40درصد رسید.

این نماینده مجلس تصریح کرد: سال 91 مجلس اجازه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را نداد.

وی با بیان اینکه مردم باید با اختیار خودشان از دریافت یارانه انصراف دهند و نباید دولت آنها را از دریافت یارانه حذف کند، گفت: وقتی هزینه برق نسبت به قبل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها 5 برابر شده است، آیا نباید مردم یارانه دریافت کنند؟

عباسی با بیان اینکه در سال اول اجرای هدفمندی یارانه‌ها 16هزار و 500 میلیارد تومان صرفه‌جویی انرژی داشتیم، افزود: پرداخت یارانه‌ها به مردم از محل صرفه‌جویی در انرژی بوده است. وی افزود: مساله یارانه‌ها مسیر درست را طی نکرد و به دلیل تغییر مسیر در اجرا هم‌اکنون شاهد نارضایتی از آن هستیم.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای هدفمندی یارانه‌ها سر و سامان بخشیدن به اقتصاد کشور بود، افزود: هدف هدفمندی یارانه‌ها به حاشیه کشیده شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر