روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۵۷۵

حل مناقشه قره باغ طبق قوانین بین‌المللی- ایسنا| سفیر ایران در باکو در حاشیه کنفرانس مطبوعاتی درخصوص ابعاد شخصیت امام خمینی در پاسخ به یکی از خبرنگاران در مورد مناقشه قره‌باغ

گفت: مواضع ما درخصوص قره باغ کوهستانی تغییری نکرده و امیدواریم این مناقشه در چارچوب تمامیت ارضی کشورهای منطقه و طبق قوانین بین‌المللی به صورت صلح‌آمیز حل شود. سفیر ایران با اشاره به اینکه باید گروه مینسک ضمن شرکت فعال در هدایت مذاکرات صلح، تلاش‌های بیشتری برای حل این بحران نشان دهد، افزود: تداوم مذاکرات برای یافتن یک راه‌حل مسالمت‌آمیز در چارچوب موازین جهانی و اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی می‌تواند تاثیرگذار باشد. سفیر ایران در باکو همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد اتصال خط ریلی«شمال- جنوب» گفت: کارهای اجرایی اتصال خط ریلی شمال - جنوب با سرعت پیش می‌رود و کارهای اجرایی در طرف آذربایجان آغاز شده و به سرعت ادامه دارد.

افسر ارشد نظامی در لانه جاسوسی درگذشت-ایسنا| توماس شافر، سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی امریکا که افسر ارشد نظامی در میان 52 گروگان امریکایی در ایران بود در آریزونا در سن 85 سالگی درگذشت. براساس این گزارش، زمانی که سفارت امریکا در تهران در 4 نوامبر 1979 تسخیر شد، توماس شافر به عنوان وابسته نظامی در این سفارت کار می‌کرد. از نخستین روز تسخیر، شافر مورد توجه قرار گرفت. او به عنوان افسر ارشد نظامی در سفارت به اداره «لانه جاسوسی» متهم شد. وی در میان آخرین گروگان‌هایی بود که 20 ژانویه 1981 آزاد شدند.

برنامه‌های مجمع نمایندگان تهران برای حل معضلات پایتخت-خانه ملت| محمدرضا عارف، نماینده تهران در مجلس از برنامه نظام‌مند مجمع نمایندگان استان تهران برای حل معضلات پایتخت خبر داد و گفت: حل مشکلات حاشیه‌نشینی، مقاوم‌سازی سازه‌ها، آلودگی هوا و مسائل زیست‌محیطی در اولویت برنامه‌های مجمع قرار دارد. وی همچنین درخصوص اولویت‌های مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس دهم گفت: طی روزهای اخیر مجمع نمایندگان شهر تهران با استاندار و معاونان استانداری تهران جلسه‌یی برگزار کرد که در این جلسه دغدغه‌ها و معضلات شهر تهران مطرح شد. عارف تاکید کرد: مجلس دهم بر تشکیل مجمع نمایندگان استان تهران تاکید دارد چراکه شهرهای استان تهران و حومه با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند که باید در دستور بررسی قرار گیرند.

دیدار معاون وزیر خارجه با دانشجویان جمهوری آذربایجان- ایرنا| هادی سلیمان‌پور، معاون وزیر خارجه کشورمان در سفر خود به باکو و دیدار با جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه دیپلماسی آذربایجان درباره توافق برجام جمهوری اسلامی ایران با گروه 5 به علاوه یک و نیز ابعاد سیاست خارجی کشورمان در دوره پسابرجام بحث کرد و گفت، ایران پس از لغو تحریم‌ها در سال‌های آینده برای حضور فعال‌تر در سطح بین‌المللی و منطقه‌یی تلاش خواهد کرد. وی همچنین با اشاره به عزم جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی در سطح جهانی و منطقه‌یی تاکید کرد: در سال‌های آینده مدیریت و نظارت بر تجارت آزاد یکی از مسائل در کانون توجه کشورمان قرار می‌گیرد.

کابینه بعدی امریکا به توافق هسته‌ای احترام می‌گذارد-ایلنا| آلن ایر، سخنگوی فارسی ‌زبان وزارت امور خارجه امریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری ترند آذربایجان گفت: تا زمانی که ایران به تعهدات خود در برجام عمل کند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به راستی‌آزمایی خود ادامه دهد که ایران چنین کاری را انجام می‌دهد، تفسیر اینکه چرا کابینه بعدی توافقی که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌یی می‌شود را کنار بگذارد، دشوار است. وی افزود: ما معتقدیم که همه طرف‌ها به برجام متعهد خواهند ماند. لازم به ذکر است پیش از این دونالد ترامپ اعلام کرده بود که در صورت انتخاب او به عنوان رییس‌جمهور امریکا

به دنبال مذاکره دوباره توافق هسته‌یی خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر