انقلاب اسلامی موجب ایجاد مودت و برادری در ایران شد

۱۳۹۵/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۵۷۴


حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی صبح روز جمعه در مراسم بیست‌ و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایجاد مودت و مهربانی میان توده‌های مردم است.

به گزارش ایسنا، سیدحسن خمینی با بیان اینکه ما نباید فراموش کنیم که سال‌های قبل انقلاب جامعه ما چندپاره بود، اظهار کرد: امام (ره) یارانش و مردم شریف ایران، انقلابی را در افق بزرگ در مودت، دوستی و برادری ایجاد کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سالروز ارتحال امام(ره) سخن گفتن از هر چیزی جز امام (ره) باطل است، افزود: انقلاب اسلامی ما دو ویژگی مهم یعنی مردمی بودن و خدایی بودن را دارد. یادگار امام با اشاره به اینکه باید تعریف کنیم که انقلاب خدایی به چه معناست، گفت: انقلاب خدایی، انقلابی است که ارزش‌های الهی بر آن حاکم است. این ارزش‌ها همان دستورات خداوند است که باید در جامعه حاکم شود.

وی تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به وجود آوردن عزت برای جامعه ما و جهان اسلام است. عزت امروز جامعه ما و امت اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و راه خدایی است. ویژگی دیگر این انقلاب ایجاد مودت و مهربانی میان توده‌های مردم است. وی با تاکید بر اینکه انقلاب ما مردمی است، گفت: یکی از ویژگی‌های انقلاب همراه بودن با مردم است و اینکه مردم دل‌هایشان به هم گره می‌خورد. خداوند را شاکریم که بعد از امام(ره) خداوند به نخبگان این توفیق را داد که بتوانند خلف شایسته‌یی را انتخاب کنند که پس از او نیز جامعه با آرامش راه خودش را ادامه دهد.

یادگار امام در پایان از تمامی مسوولان که در مراسم ارتحال امام(ره) حضور داشتند، سپاسگزاری کرد و گفت: امیدوارم خداوند به همه خدمتگزاران نظام و رهبری معظم توفیق بیشتری عنایت کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر