تنش اقتصادی میان دو قاره

۱۳۹۵/۰۳/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۵۷۱


فایننشیال تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود به مساله روابط تجاری میان اروپا و امریکا پرداخته است. مقاله فوق به برخی تنش‌ها میان امریکا و اتحادیه اروپا بر سر پیمان شراکت تجاری ترانس-آتلانتیک اشاره کرده است. همزمان با ادامه مذاکرات محرمانه میان امریکا و اتحادیه اروپا حول توافق مناقشه‌آمیز «همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری ترانس آتلانتیک» تنش‌هایی میان طرفین در این مذاکرات به وجود آمده است. پیمان مشارکت تجاری و سرمایه‌گذاری ترانس آتلانتیک از زمانی که برای نخستین‌بار پیشنهاد شد، مناقشه‌آمیز بود. طرفداران این توافق از جمله باراک اوباما، رییس‌جمهوری امریکا تاکید دارند که این توافق می‌تواند، بزرگ‌ترین منطقه تجارت آزاد جهان را ایجاد کند.


فیگارو:

یکی از عناوین صفحه اول این روزنامه به تنش‌های ادامه‌دار در فرانسه بر سر اصلاح قانون کار اشاره دارد. در عین حال، در این مقاله عنوان شده است که مطبوعات اروپا انتقادهای بسیاری را روانه فرانسوا اولاند کرده‌اند و او را به بی‌ثباتی متهم کرده‌اند. پیش از این، تنش میان «مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه و سندیکاهای این کشور به حدی بالا گرفته بود که به اذعان برخی کارشناسان به یک زورآزمایی شبیه شده بود. سندیکاهای کارگری فرانسه معتقد است لایحه ارائه شده به مجلس، اختیار عمل کارفرمایان را در تعیین شرایط کاری، نرخ حقوق و حتی اخراج کارگران را افزایش می‌دهد.


جمهوریت:

این روزنامه ترک‌زبان، در تیتر یک خود به تجمعات اعتراضی در اطراف میدان تقسیم و پارک گزی در سومین سالگرد حادثه این پارک اشاره کرده است. به گفته این روزنامه، اقدامات پلیس از یک روز قبل در جهت جلوگیری از این تجمعات ترتیب یافته بود. این روزنامه از اقدامات پلیس در جهت گذاشتن موانع در این پارک، تخریب محل سکونت کارگران و بازداشت 15 نفر خبر می‌دهد. سه سال پیش در روز 28 مه 2013 بین پلیس و معترضان به تخریب پارک گزی درگیری‌هایی در گرفت. گفته می‌شود این درگیری‌ها پر خشونت‌ترین درگیری‌های چند سال اخیر در ترکیه بوده است. معترضان پروژه تخریب بخشی از درختان پارک که در میدان تقسیم قرار داشت و ساخت یک مجتمع فرهنگی در آن مکان را مورد اعتراض قرار داده بودند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر