کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۰۳/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۵۶۱

شانا فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر) اکنون مراحل طراحی را پشت سر می‌گذارد و پس از تکمیل اجرایی خواهد شد. مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی روز چهارشنبه ١٢خرداد ماه در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر) که با حضور مسوولان استانی برگزار شد، گفت: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر) در فاز دوم از تکمیل طرح مطالعاتی و انجام اقدام‌های لازم ازجمله خرید زمین از منابع طبیعی به صورت قرینه توسعه می‌یابد. وی بیان کرد که در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی 5 سایت برای اختصاص به واحدهای تولیدی پیش‌بینی شده بود که اکنون اشباع شده است.

نیپنا پتروشیمی زنجان در حال تامین منابع 370میلیون یورویی از صندوق توسعه ملی است. محمدحسن کشوری، قائم مقام مدیرعامل پتروشیمی زنجان با بیان این مطلب اظهار کرد: عملیات اجرایی این پتروشیمی که از سال‌های پیش به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها و تامین اعتبار متوقف شده بود، اکنون به کندی پیش می‌رود، اما با تامین منابع مالی که در حال انجام است، مسیر رشد و پیشرفت را طی خواهد کرد.

شانا شرکت ملی نفت ایران، شرکت نیکو را موظف کرد مقدمات ازسرگیری سوآپ نفت خام را در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم کند. حمیدرضا شاهدوست، رییس پایانه نفتی شمال اظهار کرد: شرکت ملی نفت ایران، شرکت نیکو را مسوول پیگیری فراهم کردن مقدمات ازسرگیری سوآپ نفت خام در کوتاه‌ترین زمان ممکن کرده است. وی افزود: شرکت نیکو در وزارت نفت دولت قبل واسطه ایران و کشورهای ساحلی حوزه دریای خزر بود و اکنون مسوولیت پیگیری ازسرگیری این عملیات شده است. شرکت نفتی نیکو به عنوان یکی از شرکت‌های اصلی زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران و متولی اصلی امضای قراردادهای سوآپ نفت ایران است.

تسنیم معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: برنامه‌ریزی برای جذب ۱۸۵میلیارد دلار سرمایه جدید در ۵سال آینده در تمامی صنعت نفت ایران اعم از بخش بالادستی نفت، گاز و پتروشیمی در حال انجام است. امیرحسین زمانی‌نیا اظهار داشت: اجرایی شدن مدل جدید قراردادهای نفتی ایران یکی از راهکارهای جذب سرمایه برای توسعه صنعت نفت است و در کنار آن در راستای متنوع‌سازی منابع جذب سرمایه برنامه‌ریزی می‌کنیم. وی افزود: برنامه‌ریزی برای جذب 185میلیارد دلار سرمایه جدید در 5سال آینده در تمامی صنعت نفت ایران اعم از بخش بالادستی نفت، گاز و پتروشیمی در حال انجام است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر