اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۳/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۵۴۶

نخستین تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی لرستان

خرم آباد ‌ مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان از بهره‌برداری نخستین تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی استان تا یک‌ماه آینده خبر داد. علیرضا کاکاوند افزود: پکیج تصفیه فاضلاب روستایی کفراج در شهرستان دلفان با جمعیت ۳۰۰۰ نفر (افق طرح) با ظرفیت ۲۵۰متر مکعب در روز به صورت مدولار و ظرفیت هر مدول ۱۲۵متر مکعب در روز به بهره‌برداری می‌رسد. ‌وی اضافه کرد: این طرح با اعتبار چهار میلیارد و ۳۴۸میلیون ریال تا یک‌ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. ‌وی اظهار کرد: در طرح مذکور سعی شده که طرح مورد نظر علاوه بر سادگی راهبردی بتواند به راحتی استاندارد پساب خروجی مصوب سازمان محیط زیست را دریافت کند.

کاکاوند امکان بارگزاری بار آلی بیشتر، نیاز به مین کمتر و مقاومت بیشتر در برابر شوک‌های هیدرولیکی را از مزایای سیستم‌های IFAS عنوان کرد و افزود: راندمان بالای حذف آلاینده‌ها، کاهش ابعاد و حجم مخازن و به‌تبع آن ابعاد تصفیه‌خانه از مزایای این طرح است.


تهیه نقشه طرح هادی تمام روستاهای ایلام

ایلام معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام از تهیه نقشه طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای 20خانوار این استان خبر داد و گفت: تاکنون اجرای طرح هادی در سطح 313روستای استان اجرا شده است. مجید تیموری اظهار کرد: از مجموع 604روستای طرح هادی در استان، 203روستا بالای 20خانوار و 401روستا نیز زیر 20خانوار است. وی افزود: از زمان اجرای طرح هادی تاکنون در 313روستا این طرح‌ها اجرا شده ضمن اینکه با توجه به تخصیص کم اعتبارات، نسبت برخورداری روستاهای این استان در اجرای طرح هادی نزدیک 52درصد است. معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام یادآور شد: پارسال اجرای طرح هادی در 105روستای استان ایلام مصوب شد که در این زمینه اعتباری بالغ بر 90میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها تخصیص یافت. تیموری با اشاره به اینکه طبق قانون، 8درصد اعتبارات استان برای اجرای طرح هادی روستایی باید به این اداره کل اختصاص یابد، گفت: امیدواریم تخصیص این اعتبار مصوب شود تا به‌طور منظم هر سال پرداخت شده و اجرای طرح هادی روستایی هرچه زودتر به اتمام برسد.


برگزاری نشست آموزشی «ایمنی و گاز» در کلات

مشهد با هدف افزایش توجه به نکات ایمنی، نشست آموزشی ایمنی و گاز طبیعی در اداره گاز شهرستان کلات برگزار شد. احسان خطیبی، رییس اداره گاز ناحیه کلات در حاشیه برگزاری این نشست با تاکید بر لزوم آمادگی کارکنان این اداره در مواجهه با سوانح و حوادث گازی گفت: از برگزاری دوره‌های آموزشی استقبال خواهیم کرد. وی با اشاره به مبحث بهره‌مندی ایمن از گاز طبیعی در جامعه، افزود: آموزش استفاده صحیح از لوازم و ابزارآلات در جهت مواجهه با سوانح است که امید می‌رود اجرای چنین برنامه‌هایی در تحقق این مهم موثر واقع شود. بررسی خطرات احتمالی هنگام کار با گاز طبیعی، تشریح عملی نحوه استفاده از لوازم و ابزارآلات گازرسانی و ارائه تعریفی جامع از دلایل لزوم رعایت موارد ایمنی هنگام کار با این حامل انرژی ازجمله موارد مطروحه در این جلسه چندساعته بود.


نشست ذی‌حسابان اداره کل امور اقتصادی

ایلام نخستین جلسه ذی‌حسابان در سال 1395 روز دوشنبه برگزار شد.در این جلسه دکتر علی سایه میری، مدیرکل با بیان اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده، مهم‌ترین اولویت دولت در سال 95 را ایجاد تحرک و پیشروی به سمت این شعار دانست وافزود: باید با تمام توان به مشکلات بخش‌های اقتصادی رسیدگی و برای حل و فصل مشکلات و رفع موانع چاره‌اندیشی شود. وی ضمن برشمردن محورهای اصلی بیانات رهبر معظم انقلاب و وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص اقتصاد مقاومتی، از حاضران در جلسه خواست با این اندیشه وارد شوند که اقتصاد مقاومتی می‌طلبد که دستورالعمل‌ها را تغییر داده و طبق تغییرات جامعه پیشروی کرد.


طرح ضیافت الهی در ۳۲۰ امامزاده مازندران

ساری حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، بقاع متبرکه مازندران برای برپایی مراسم و محافل قرآنی عطرافشانی می‌شوند. وی با بیان اینکه آیین غبارروبی امامزادگان این استان از هفته گذشته با حضور ائمه جمعه و جماعات و مسوولان شهرستانی آغاز شد، اظهار کرد: آیین عطرافشانی امامزادگان مازندران همه ساله با حضور پرشور مردم و دوستداران خاندان اهل بیت (علیهم‌السلام) برگزار می‌شود. مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر اینکه باید از همه لحظات معنوی ماه مبارک رمضان در جهت زدودن ناپاکی‌های درون بهره‌ گیریم، افزود: در این ماه پربرکت درهای رحمت خداوند متعال به روی همه بندگان باز است.


کشف 113کیلو تریاک در شهریار

شهریار سرهنگ «سلیم‌پور» گفت: در راستای مقابله بی‌امان با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان در پی گزارش رسیده مبنی بر فعالیت تعدادی از قاچاقچیان به صورت باندی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در شهرک وحیدیه، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. وی تصریح کرد: ماموران پس از کار اطلاعاتی، مخفیگاه افرادی را که به صورت گسترده در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در وحیدیه شهریار فعالیت داشتند شناسایی کردند. این مقام انتظامی افزود: ماموران در عملیاتی غافلگیرانه قاچاقچیان را در مخفیگاه‌شان دستگیر و در بازرسی از منزل متهمان 113کیلوگرم تریاک کشف کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر