اقتصاد مقاومتی در بیانات رهبری

۱۳۹۵/۰۳/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۵۳۰

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تسهیل تکمیل فرآیند تحصیلی نخبگان، افزایش روند تشکیل شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد هسته‌های علمی در دانشگاه‌ها با محوریت اساتید برجسته، متعهد و انقلابی را از جمله اقدامات لازم برای ادامه حرکت علمی نخبگان دانستند و تاکید کردند: نقش اساتید در هسته‌های علمی دانشگاه‌ها بسیار مهم است و باید از اساتیدی استفاده شود که معتقد به آبادی و آینده ایران و دلسوز کشور و پایبند به ارزش‌ها و انقلاب باشند.

ایشان بنیاد نخبگان را به رصد دایمی خروجی کارها سفارش کردند و با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی، افزودند: یکی از راه‌های تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که از همان ابتدای اعلام مورد استقبال صاحبنظران قرار گرفت، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و طراحی لازم در این خصوص است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد اقتصاد مقاومتی نکته‌یی را به‌صورت گذرا اشاره کردند و گفتند: درخصوص نحوه اجرا و پیشرفت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اکنون زمینه بحث نیست اما از پیشرفت این سیاست‌ها خشنود نیستم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بعد از بیان این نکته، درباره لزوم یک طراحی دقیق به‌منظور استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، افزودند: پیشنهاد می‌کنم موضوع یکی از نشست‌های جوانان نخبه به «چگونگی نقش آفرینی نخبگان جوان در اقتصاد مقاومتی» اختصاص یابد تا با استفاده از فکر و دانش جوانان، به یک طراحی داخلی برسیم. ایشان همچنین موضوع شناسایی و پرورش استعدادهای برتر در دوران دبستان و متوسطه را بسیار مهم دانستند و با اشاره به طرح «شهاب» در آموزش و پرورش افزودند: شخص وزیر آموزش و پرورش باید روند اجرای این طرح را مورد بررسی دقیق قرار دهد و اجازه ندهد که این طرح مورد بی‌مهری قرار گیرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود چند هشدار را بیان کردند: نخستین هشدار ایشان درخصوص عناصر و افرادی بود که با استفاده از روزنامه‌ها و مجلات و تریبون‌ها، دایماً در حال دلسرد کردن مردم و جوانان و نفی پیشرفت‌های علمی و دستاوردهای بزرگ کشور هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی مسوولان را به مراقبت و هوشیاری در این خصوص فراخواندند و تاکید کردند: پیشرفت‌های شگرف علمی کشور در زمینه‌های نانو، سلول‌های بنیادی و انرژی هسته‌ای، توهم نیستند بلکه واقعیاتی هستند که همه دنیا از آنها اطلاع و آگاهی دارند، بنابراین دلسرد کردن جوانان و انکار حرکت عظیم و سریع علم و فناوری، خیانت به کشور و ناموس ملی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به جریانی که به‌دنبال شناسایی نخبگان علمی کشور و هدایت آنان به خارج است، مسوولان را به هوشیاری در قبال این موضوع توصیه کردند و گفتند: هشدار دیگر من درخصوص مقابله برخی مسوولان، مدیران و اساتید در دانشگاه‌ها، با عناصر مومن، انقلابی و متعهد است که وزرا باید در این قضیه کاملاً هوشیار باشند و اجازه چنین کاری را ندهند.

ایشان در بخش پایانی سخنان خود تاکید کردند: جمع‌بندی سخنان من، «خوش‌بینی مستدل نسبت به آینده» است.

22/7/1394

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر