رونق اقتصادی ، اشتغال جوانان و بهبود معیشت مردم

۱۳۹۵/۰۳/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۴۹۸

هیات دولت دیروز تصمیمات مهمی برای سامان دادن به اوضاع نابسامان مسکن مهر اتخاذ کرد؛ تصمیماتی که می‌تواند بخشی از تبعات این پروژه غیرکارشناسی که در زمان دولت قبلی بدون پیش‌بینی‌های لازم آغاز شده بود را کاهش دهد.

دولت همچنین ضمن تاکید بر الزام دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان به ارائه خدمات روبنایی مسکن مهر مطابق قانون با استفاده از محل منابع داخلی شرکت‌های عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن همچنین فروش واحدهای فاقد متقاضی برای احداث و تکمیل روبناها(مراکز آموزشی، انتظامی، فرهنگی-مذهبی و درمانی) موافقت کرد.


آخرین وضعیت تدارک منابع مالی خارجی

در ادامه، وزارت امور اقتصادی و دارایی(سازمان سرمایه‌گذاری) گزارشی از آخرین وضعیت تدارک و تجهیز منابع مالی خارجی و چگونگی استفاده از این منابع را برای اجرای طرح‌های زیربنایی عمرانی و تولیدی کشور ارائه کرد. طی این گزارش نتیجه مذاکرات، تفاهمات و توافقات صورت پذیرفته با بانک‌ها، موسسات مالی و موسسات بیمه اعتبار صادراتی برخی کشورهای خارجی به هیات وزیران ارائه همچنین برخی مشکلات داخلی و خارجی تجهیز و استفاده از این منابع نیز اشاره شد. در پایان این گزارش، راهکارهایی جهت حل مشکلات موجود ارائه شد که هیات دولت نیز ضمن تاکید بر استفاده از منابع مالی خارجی برای اجرای پروژه‌های زیربنایی و تولیدی برای بخش‌های دولتی و خصوصی بر ضرورت هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی با وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تاکید شد.

رونق اقتصادی و اشتغال برای جوانان

و بهبود معیشت و زندگی مردم

رییس‌جمهوری حفظ وحدت، انسجام، هماهنگی، فداکاری و اعتدال را از ضروریات رسیدن به آرمان‌های بلند امام راحل و انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: امروز ملت ایران برای دستیابی به اهداف متعالی انقلاب اسلامی مصمم هستند. وی با تسلیت ایام ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی 14خرداد سال 68 را روز غم‌انگیز برای ملت ایران توصیف کرد و افزود: مردم ما از امام (ره) درس ایستادگی و مقاومت در مسیر استقلال و عزت را به خوبی آموختند. روحانی دیروز در جلسه هیات دولت با بیان اینکه امروز اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ایجاد رونق اقتصادی

و اشتغال برای جوانان و بهبود معیشت و زندگی مردم از هدف‌های مهم انقلاب به شمار می‌رود، تاکید کرد: این اهداف با اتحاد، انسجام، اعتدال و هماهنگی میان همه ارکان کشور و مردم، دست یافتنی و قابل تحقق هستند.

وی اقدام مجلس خبرگان رهبری پس از ارتحال امام خمینی(ره) در انتخاب جانشین به‌حق امام در کوتاه‌ترین زمان ممکن را بسیار با اهمیت و تاریخی عنوان کرد و گفت: خداوند با عنایت خود دل‌ها را به بهترین سمت هدایت کرد و انتخاب صالح‌ترین فرد از سوی اعضای خبرگان برای دوستان جمهوری اسلامی در جهان امیدوار‌کننده و موجب یاس و ناامیدی دشمنانی شد که چشم به روزهای پس از امام در این کشور دوخته بودند.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه امروز راه و خط امام راحل توسط خلف صالح ایشان به خوبی در کشور، منطقه و جهان دنبال می‌شود، یادآور شد: با انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) به رهبری انقلاب، پرچم نظام ایران و مردم سالاری حتی یک روز هم بر زمین نیفتاد و این انتخاب در آن دوران غم و اندوه موجب آرامش و خوشحالی ملت ایران گردید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر