گروه صنعت| در حال حاضر مصرفکننده داخلی برای یک خودرو وارداتی دو بار هزینه خدمات پس از فروش پرداخت میکند که قانونی نیست. رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان، سید محمد جعفری در این باره تصریح کرد: هر شرکت تولیدکننده در دنیا در آنالیز قیمتی خود سه تا پنج درصد برای خدمات پس از فروش در نظر خواهد گرفت و به عبارت دیگر خودرو گارانتی بینالمللی دارد ولی شرکتهای خدماتدهنده داخلی با شرکتهای تولیدکننده ارتباط مناسب و امکان خدمات پس از فروش را ندارند. وی با اشاره به اینکه واردکنندگان خودرو در کشور به دلیل ارتباط نداشتن شرکتهای ارائهدهنده خدمات پس از فروش با شرکت تولیدکننده خودرو به میزان سه تا پنج درصد به بهای خودرو میافزایند تا بتوانند خدمات پس از فروش را در کشور ارائه دهند، در گفتوگو با ایسنا بیان کرد: به این معنی است که مصرفکننده داخلی برای یک خودرو، دو بار هزینه خدمات پس از فروش پرداخت میکند. جعفری با تاکید بر اینکه مصرفکنندگان داخلی نباید برای یک خودرو دو بار هزینه خدمات پس از فروش پرداخت کنند، تصریح کرد: نمایندگان داخلی باید ارتباط با شرکت تولیدکننده را ایجاد کنند و برای انجام خدمات پس از فروش از شرکت مادر (تولیدکننده) نیز هزینه خدمات خود را دریافت کنند و پرداخت دوباره این مبلغ قانونی نیست. وی تاکید کرد که هر واردکننده باید با شرکتهای خدمات پس از فروش داخلی ارتباط برقرار کند و امکان ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی خودرو وارداتی را در کشور فراهم کند.