اخبار

۱۳۹۵/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۳۹۵

پرده‌برداری از تخلف 40میلیاردی در نظام مهندسی

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی وجود شرکت‌های پدرخوانده در سازمان نظام مهندسی را تکذیب و توضیحاتی درخصوص سوءاستفاده از 40میلیارد تومان اموال در این سازمان ارائه کرد. حامد مظاهریان گفت: در هیات‌مدیره دوره قبل 40میلیارد تومان از اموال سازمان نظام مهندسی به بانک سپرده شده که این مبلغ، وثیقه دریافت تسهیلات برای یک شرکت خصوصی قرار گرفته است. این مساله یکی از چالش‌های مهم سازمان نظام مهندسی است و هم‌اکنون این پرونده در دست پیگیری است. به گزارش ایسنا، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی همچنین با تکذیب وجود شرکت‌های پدرخوانده گفت: وجود پدرخوانده یا مافیا در فرآیندهای رسمی معنا ندارد. اینکه فکر کنیم پدرخوانده‌یی در سازمان نظام مهندسی وجود دارد که 100 هزار عضو را تحت تاثیر قرار می‌دهد منطقی نیست.


۷۲ روز از سال گذشت هوا همچنان خوب است

آسمان پایتخت امسال ۷۲ روز هوای پاک و سالم داشته است. به گزارش «تعادل» با احتساب گزارش کیفیت هوای امروز، تهران از ابتدای سال ۹۵ تاکنون هوای سالم و پاک داشته و غلظت آلاینده‌ها از حد مجاز بالاتر نرفته است. بنابراین آسمان پایتخت امسال ۷۲ روز هوای پاک و سالم داشته است. لیلا نظری، مدیر روابط‌عمومی این شرکت گفت: میانگین شاخص کیفیت هوای تهران دوشنبه ۱۰خرداد با اندازه‌گیری غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون، همچنان پایین‌تر از حد استاندارد بوده و با شاخص عددی ۶۳ در وضعیت سالم قرار دارد. به گفته نظری، از ابتدای سال تاکنون ۶۱روز هوای سالم و ۱۱روز هوای پاک در آسمان تهران به ثبت رسیده است.


موافقت آملی لاریجانی با تبدیل زندان اوین به پارک

شهردار تهران گفت: تبدیل شدن زندان اوین به پارک عمومی دارای خیر و برکاتی برای شهرداری، قوه قضاییه و مردم است. به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف با حضور در جلسه مشترک مدیران قضایی و اداری استان تهران در نخستین روز از سفر استانی آیت‌الله آملی‌لاریجانی به استان تهران به آخرین وضعیت تبدیل زندان اوین به پارک اشاره کرد و گفت: در این رابطه با رییس سازمان زندان‌ها صحبت‌هایی داشته‌ایم و قرار شد جلسه اجرایی این کار نیز برگزار شود. وی افزود: امیدواریم در دوره مدیریت آیت‌الله آملی‌لاریجانی بر دستگاه قضایی، زندان اوین تبدیل به یک پارک عمومی برای شهروندان شود. تبدیل اوین به پارک جزو تصمیماتی است که باعث خیر وبرکت برای مردم، شهرداری و دستگاه قضا خواهد شد. شهردار تهران گفت: البته موافقت رییس دستگاه قضایی را اخذ کرده‌ایم.


افزایش قدرت نظارتی و اجرایی فرمانداری تهران

فرماندار تهران از تصمیم وزارت کشور برای ایجاد تغییر در چارت سازمانی فرمانداری تهران خبر داد. عیسی فرهادی به ایسنا گفت: طی هفته گذشته در جریان سمینار فرمانداران سراسر کشور که در شهر ساری برگزار می‌شد با معاون سیاسی وزارت کشور آقای مقیمی و مدیرکل تقسیمات کشوری دیدار داشتیم که در این دیدار اعلام کردند در خصوص تهران، وزارت کشور در حال بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص اصلاح چارت سازمانی فرمانداری تهران است. وی افزود: با عنایت به ماموریت‌هایی که فرمانداری تهران برعهده دارد و عدم اصلاح چارت فرمانداری از سال‌های گذشته این تصمیم در دستور کار قرار گرفته تا با اصلاح چارت، قدرت کاری، نظارتی و اجرایی فرمانداری تهران نسبت به وضعیت موجود افزایش پیدا کند.


افزایش کشتی‌های عازم اروپا به 2 فروند در آینده نزدیک

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به رفع کامل تحریم‌های بیمه‌یی اشاره کرد و از افزایش کشتی‌های عازم اروپا به دو فروند در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش ایرنا، محمد سعیدی درباره وضعیت رفع تحریم‌های کشتیرانی افزود: محدودیت‌ها و تحریم‌های بیمه اتکایی کشتیرانی به‌طور کامل رفع شده است و کشتی‌های ایرانی می‌توانند به صورت عادی به بنادر اروپا رفت و آمد کنند. وی با بیان اینکه هم‌اکنون ماهانه یک فروند کشتی به بنادر اروپا تردد می‌کند، ادامه داد: به زودی کشتی‌های عازم اروپا به دو فروند افزایش خواهد یافت.


بدهی 800میلیارد تومانی به پیمانکاران راه‌های روستایی

سیدحسین میرشفیع، سرپرست معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: وزارت راه از طرح‌هایی که در طول ماه‌های پایانی سال گذشته در راه‌های روستایی کشور به انجام رسیده حدود ۸۰۰میلیارد تومان به پیمان کاران بدهکار است و این رقم با توجه به وضعیت مالی نه چندان قدرتمند این پیمانکاران اوضاع را سخت می‌کند. به گزارش ایسنا، میرشفیع با اشاره به ابلاغ نهایی قانون بودجه سال ۹۵ از سوی ریاست‌جمهوری به ایسنا گفت: ابلاغ این قانون می‌تواند به تزریق منابع مالی بیشتر به راه‌های روستایی کمک بسیاری کند. هرچند رسیدن پول به این طرح‌ها نیاز به زمان دارد و باید این موضوع مدیریت شود.


صندوق بازنشستگی ایران‌ایر به‌دنبال مشتری

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با بیان اینکه قیمت‌گذاری روی صندوق بازنشستگی ایران‌ایر شروع شده است، گفت: طبق محاسبات اخیر با در نظر گرفتن شرایط امروز، بهای صندوق ایران‌ایر برای واگذاری به تامین اجتماعی تا ۴هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است. به گزارش ایلنا، پرورش با تاکید بر اینکه برای واگذاری این صندوق باید بهای آن به تامین اجتماعی پرداخت شود، گفت: هنوز قیمت مشخصی برای صندوق بازنشستگی ایران‌ایر مشخص و اعلام نشده است اما اخیرا در محاسباتی که توسط اکچوئرها انجام شده، بهای صندوق بین ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است البته اگر نرخ تورم کمتر در نظر گرفته شود طبیعتا این رقم هم کاهش می‌یابد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر