آمار بالای مصدومان تصادفات جاده‌ای

۱۳۹۵/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۳۸۷

اردبیل با توجه به اهمیت موضوع برنامه ریزی برای کاستن از تبعات حوادث جاده ای مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: مصدومان حوادث جاده‌یی در یک سال گذشته بیش از 4هزار و 209نفر بودند که بر اثر وقوع تصادفات دچار سانحه شدند.

به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان اردبیل، بهزاد ولیزاده در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان اردبیل اظهار کرد: طی سال 94 در استان اردبیل تعداد 199نفر از هموطنانمان جانشان را از دست دادند که در مقایسه با سال قبل آن 87.7 صدم درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان مرگ و میر در سال گذشته در حوزه برون‌شهری با 138 مورد بوده و پس از آن به ترتیب حوزه‌های درون‌شهری با 40 نفر و راه‌های روستایی با 21 نفر قرار گرفته‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اشاره به آمار مصدومان ناشی از تصادفات در سال 94 گفت: در این مدت تعداد 4هزار و 209 نفر مصدوم شده‌اند که از این تعداد 2هزار و 960 نفر مرد و یک‌هزار و 249 نفر زن بوده‌اند که این آمار نیز به نسبت سال 93 کاهش 4.3 درصدی را نشان می‌دهد.

ولیزاده افزود: استان اردبیل براساس جمعیت در رده 29 کشوری و براساس آمار استخراج شده کشوری در رده ششم استان‌های کشور از لحاظ کاهش تصادفات قرار دارد.

متولیان این بخش در استان اردبیل از طریق اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشیدن به مردم تلاش می کنند تا دامنه حوادث جاده ای و آسیب هایی که از این طریق متوجه شهروندان و جامعه می شود را کاهش دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر