اخبار

۱۳۹۵/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۳۸۱

ساخت ماهی‌تابه هوشمند

پی‌سی‌ورلد با به‌کارگیری ماهی‌تابه هوشمند، دیگر غذا نمی‌سوزد و ته نمی‌گیرد.

یک شرکت امریکایی ماهی‌تابه هوشمندی را با نام Pantelligent تولید کرده که با متصل شدن به گوشی هوشمند می‌توان سرخ کردن غذا را به گونه‌یی انجام داد که سوختن در کار نباشد. در انتهای دستگیره این ماهی‌تابه، سیستم بلوتوث قرار دارد که توسط یک اپلیکیشن به گوشی هوشمند متصل می‌شود. در کف این ماهی‌تابه حسگرهای حرارتی وجود دارد که دمای سطح غذا را اندازه‌گیری می‌کند. در واقع با انتخاب درجه حرارت مناسب با توجه به نوع غذا که در اپلیکیشن این ماهی‌تابه هوشمند وجود دارد می‌توان عمل طبخ را به راحتی و بدون نگرانی از سوخته شدن غذا انجام داد. هنگامی که قرار است یک طرف غذا سرخ شود در گوشی کاربر مدت زمان آن اعلام می‌شود و با تمام شدن زمان تعیین شده، ماهی‌تابه خاموش می‌شود تا کاربر غذا را به سمت دیگر برگرداند تا ادامه عمل سرخ کردن انجام پذیرد. قیمت Pantelligent حدود ۲۰۰دلار است.


روبات پیش‌خدمت برای دریافت سفارش غذا

مهر محققین روباتی را طراحی کرده‌اند که قادر به گرفتن سفارش از مشتریان در رستوران است.

نام این روبات Pepper است که پیش از این به‌عنوان روبات احساساتی شناخته می‌شد و توسط گروه SoftBank Robotics توسعه یافته است. Pepper شبیه به انسان عمل می‌کند و محققین با ارتقا و توسعه سیستم‌های روباتیکی در آن توانستند این روبات را تبدیل به یک پیش‌خدمت کنند تا در رستوران کار کند. این روبات می‌تواند با مشتریان در رستوران صحبت کند و به آنها راجع به سرو غذا پیشنهاد دهد. از دیگر قابلیت های این روبات گرفتن سفارش و قبول پرداخت به‌وسیله سامانه دیجیتالی مستر کارت است. از ویژگی منحصر به فرد روبات Pepper این است که می‌تواند احساسات را با توجه به تبسم، اخم، عصبانیت، ناراحتی و احساس تعجب در صورت افراد تشخیص دهد.


یک‌ساله شدن «گوگل فوتو» با ۲۴ میلیون عکس سلفی

انگجت یک سال بعد از راه‌اندازی خدمات گوگل فوتو که برای ذخیره‌سازی و به اشتراک‌گذاری انبوه عکس و ویدئوهای کاربران به کار می‌رود، ۲۴ میلیون عکس سلفی در این سرویس ذخیره شده است.

بسیاری از کاربران از این خدمات برای ذخیره‌سازی عکس‌ها و تصاویر خود به محض تهیه آنها استفاده می‌کنند تا یک نسخه پشتیبان از تمامی محتوای گوشی‌های خود در جایی مطمئن ذخیره کنند.

علاوه بر ذخیره‌سازی انبوه عکس سلفی در این سرویس آمار منتشر شده از انتقال 25 میلیون عکس به گوگل فوتو در هر هفته خبر می‌دهد. یکی از قابلیت‌های جذاب گوگل فوتو امکان جست‌وجوی عکس از طریق شکلک‌های مختلف است. به عنوان مثال برای یافتن عکس‌های خندان کاربران می‌توان از شکلک خندان استفاده کرد.

یک‌سالگی گوگل فوتو در شرایطی رخ می‌دهد که برخی کاربران به علت نگرانی از عدم حفظ حریم شخصی و افشای اطلاعات خود در عکس‌های شخصی در مورد استفاده از این سرویس تردیدهایی دارند.


هزینه 300 هزار دلاری توییتر بابت گزارش باگ‌ها به کاربران

انگجت براساس اعلام توییتر، از زمانی که این وبسایت برنامه اعطای جایزه مالی در مقابل گزارش باگ‌ها را در سال 2014 راه‌اندازی کرده است تاکنون 1662 کاربر 5171 باگ را گزارش و در مقابل رقم 322420 دلار از این شبکه اجتماعی دریافت کرده‌اند. کمترین مبلغ دریافتی در این میان 140 دلار است و بیشترین جایزه نیز 12040 دلار بوده است. البته باید در نظر داشت که فیس‌بوک هم برنامه مشابهی را اجرا می‌کند و محققان متعددی تاکنون بالای 100 هزار دلار را به همین روش از این وبسایت دریافت کرده‌اند که مجموع آن به میلیون‌ها دلار خواهد رسید، اما بالاترین رقم دریافتی یک شخص در مجموع برای گزارش باگ‌های توئیتر 54 هزار دلار بوده که به سال 2015 باز می‌گردد.

توییتر علاوه بر این بابت کشف هر آسیب‌پذیری که امکان اجرای کد از راه دور را در اختیار هکرها قرار دهد، مبلغ 15 هزار دلار به شخصی که آن را گزارش داده پرداخت خواهد کرد که البته به گفته این شبکه اجتماعی خوشبختانه تاکنون چنین موردی سابقه نداشته است. توییتر علاوه بر این می‌گوید تنها حدود 20 درصد از باگ‌هایی که در این وبسایت رفع شده توسط عموم کشف شده بوده و بخش عمده آن به دست محققان متخصص انجام گرفته است.

در نهایت لازم است اشاره کنیم که جزییات بیشتر در مورد باگ‌های رفع شده و بیشترین آسیب‌پذیری‌ها در اینجا قابل مطالعه خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر