از منطقه

۱۳۹۵/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۳۶۶

کویت 115میلیارد دلار برای پروژه‌های نفتی هزینه می‌کند

کویت یکصد و 15میلیارد دلار برای اجرای پروژه‌های نفتی ظرف پنج سال آینده هزینه می‌کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، «وفا الزعبی» مدیر برنامه‌ریزی شرکت نفت کویت گفته بیش از دوسوم از این مبلغ برای عملیات اکتشافی و تولید صرف می‌شود. کویت در نظر دارد ظرفیت تولید نفتی خود را تا سال 2020 به 4 میلیون بشکه در روز برساند. این کشور در حال حاضر بیش از 3میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند. الزعبی گفته احدات چهار مرکز برداشت، اجرای یک پروژه اصلی برای افزایش تولید نفت سنگین و بالا بردن میزان تولید گاز طبیعی، بخشی از پروژه‌های مورد نظر کویت را در بر می‌گیرد.


80درصد سهام گاردین متعلق به قطر است

یک روزنامه‌نگار مصری گفت که 80‌درصد از سهام روزنامه انگلیسی گاردین در اختیار کشور قطر است. به نوشته پایگاه مصری «البشایر»، «احمد موسی» روزنامه‌نگار مصری با بیان اینکه 80‌درصد سهام گاردین متعلق به قطر است، گفته است: این روزنامه قبلا به انتشار اخبار صادقانه و قوی معروف بود؛ اما ناگهان رویه خود را تغییر داد و به انتشار گزارش‌های اشتباه و ساختگی و اطلاعات دروغین پرداخت و در نتیجه اعتبار خود را از دست داد و دیگر کسی به اخبارش اعتمادی ندارد. موسی گفته است: گاردین از سال 2009 گزارش‌های دروغینی از اوضاع مصر منتشر می‌کند و یک بار به دروغ اعلام کرد که حسنی مبارک رییس‌جمهور مخلوع مصر 70 میلیون یورو ثروت دارد.


لغو روادید ترکیه و قطر

سفارت ترکیه در دوحه اعلام کرد که بر اساس توافقی میان ترکیه و قطر، از این پس شهروندان دو کشور برای رفت و آمد به کشور مقابل نیازی به دریافت روادید ندارند. به گزارش روسیا الیوم، بر اساس توافق، شهروندان ترکیه و قطر که دارای پاسپورت هستند از گرفتن روادید برای حضور موقت در کشور مقابل به مدت 90 روز معاف هستند. سفارت ترکیه در قطر اعلام کرد که معافیت از دریافت روادید هیچ حقی را برای کار به شهروندان نمی‌دهد و کار کردن و تحصیل باید بر اساس قانون‌های ملی صورت بگیرد. انتظار می‌رود که لغو نظام روادید میان ترکیه و قطر به افزایش تعداد گردشگران قطری به ترکیه بینجامد. ترکیه و قطر درخصوص مسائل منطقه‌یی همچون بحران سوریه، لیبی، یمن و عراق دیدگاه مشترکی دارند. حجم مبادلات تجاری میان ترکیه و قطر به یک میلیارد و 300میلیون دلار در سال گذشته رسید و پیش‌بینی می‌شود که پس از سفر اخیر رجب طیب اردوغان به دوحه و امضای چندین توافقنامه میان دو کشور، حجم این تبادلات افزایش یابد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر