چین دومین شریک اقتصادی اروپا

۱۳۹۵/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۳۶۵


منوچهر فخرزاد|

چین با وجود فراز و نشیب‌هایی که در اقتصادش پدید آمده است، اما همچنان دومین شریک اقتصادی اروپا محسوب می‌شود. بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها تا سال 2030 میلادی بیش از

60 درصد تولید ناخالص داخلی جهان در کشورهای در حال توسعه مانند چین شکل خواهد گرفت.

کشور‌های تازه نفسی همانند هند و کشورهای جنوب غربی آسیا نیز به سرعت در تلاش بازسازی اقتصادشان هستند تا به عنوان کشور‌های مطرح وارد اقتصاد نوین جهانی شوند.

با توجه به توسعه اقتصادی چین، کارآفرینان اروپایی دنبال یافتن راهی هستند تا به بازار‌های آسیایی به خصوص بازار چین راه یابند. کشورهای کوچک و متوسط اروپایی دنبال رخنه کردن در بازار چین و سرمایه‌گذاری در قلب چین به ویژه در شانگهای هستند تا به نحوی این شرکت‌ها را در مراکز مهم چین و آسیا مستقر کنند و به ازای سهم زیادی که کالاهای چینی از بازارهای آنها دارند، اروپایی‌ها نیز بتوانند سهمی از بازار بزرگ و بالقوه چین به دست بیاورند. یکی از شرکت‌های فرانسوی بنام‌ ام جی‌ جی که از سه کارخانه مطرح اروپا در زمینه طراحی و تولید در پوش برای صنایع مختلف ار جمله مواد غذایی و لوارم آرایشی تشکیل شده است برای گسترش بازار فروش خود در شانگهای مستقر شدند.

این شرکت که از پنج سال پیش جریان استقرار خود را در شانگهای آغاز کرد، درآمدش سالانه 20 درصد افرایش سالانه داشته است.

معاون مدیرکل شرکت ‌ام جی جی می‌گوید: رفتن ما به آسیا و چین نه دلیل فرار مالیاتی داشته و نه فرار از قوانین بلکه برای گسترش بازار فروش کالاهایمان در آسیا به چین نقل مکان کردیم و اکنون تمام تولیداتمان در این منطقه به فروش می‌رود. معاون ‌ام‌جی‌جی خاطرنشان می‌کند که علاوه بر کمک کارشناسان بازاریاب حرفه‌یی، کارشناسان سازمان کار آفرین منطقه رون آلپ فرانسه در این زمینه به ما کمک کردند تا ما موفق شدیم با یک استراتژی دقیق و هدفمند وارد بازار چین شویم. گفتنی است که سازمان کارآفرین منطقه رون آلپ فرانسه 25 سال است که در چین مشغول به فعالیت است. ژان موریس ابرار، مدیر دفتر این سازمان در چین می‌گوید: «از جهات مختلف، شرکت‌های اروپایی در مقایسه با شرکت‌های چینی همچنان، پیش هستند، هرچند این فاصله روز به روز کاهش می‌یابد. اما اروپاییان، هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و نقش موثری را می‌توانند در بازار چین ایفا کنند. تاره‌ترین گزارش‌ها حاکی است که سالانه نزدیک به 60 کار آفرین برای آموزش راه و روش کار و پیشرفت در چین به دفتر این سازمان مراجعه می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر