رسیدگی به اتهام فساد همسر نتانیاهو در دادگاه

۱۳۹۵/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۳۶۲

گروه جهان| سارا نتانیاهو همسر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی به اتهام سوءاستفاده مالی، تحت پیگرد دادگاه رژیم‌صهیونیستی است. به گزارش الجزیره، پلیس رژیم‌صهیونیستی اعلام کرده تحقیقات خود را در این زمینه به پایان رسانده و نتیجه این تحقیقات را به دادستان برای تصمیم نهایی ارائه کرده است.

در بیانیه پلیس آمده است: «سارا نتانیاهو به اتهام سوءاستفاده از اموال دولتی و اسراف در هزینه‌های خانوادگی تحت پیگرد است.» پلیس از انتشار جزییات بیشتر در این خصوص خودداری کرده است.

این درحالی است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، با رد این اتهامات در صفحه فیس‌بوک خود گفته است: «این اتهامات از اساس نادرست است و همسر من جرمی مرتکب نشده است.»

بازجویی و تحقیقات از همسر نتانیاهو پس از آن آغاز شد که یک کارگر برقکار به‌نام «آوی فحیما» گفت به او دستور داده شده تجهیزاتی برای خانه رسمی نخست‌وزیر در بیت‌المقدس تهیه و نصب کند اما پس از آن به او گفته شد این تجهیزات را در خانه شخصی نتانیاهو و همسرش در جایی دیگر نصب کند. همچنین همسر نتانیاهو متهم شده یک کارمند دولتی را برای نگهداری از پدر خود به خانه وی فرستاده و حقوق این کارمند از حساب‌های دولتی برداشت شده است. پیش‌تر نیز پیشکار سابق منزل بنیامین نتانیاهو، سارا همسر وی را متهم کرد که با او رفتار تحقیرآمیزی داشته است. وی در شکواییه خود که در رسانه‌ها منتشر شد، تاکید کرد بر کارکنان منزل نتانیاهو ترس حکمفرما بوده و نمونه‌هایی از رفتار تحقیرآمیز را برشمرده است. همچنین در گزارشی مشابه، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در زمان تصدی وزارت دارایی این رژیم و به اتهام استفاده غیرقانونی از بلیت‌های هوایی برای سفر به خارج از کشور، موردانتقاد شدید محافل این رژیم قرار گرفته است؛ اتهامی که تاکنون به آن رسیدگی نشده است. شبکه تلویزیونی الجزیره تصریح می‌کند: «سارا نتانیاهو» به‌دلیل زندگی تجملاتی و رفتار نامناسب با کارمندان تحت امرش، مورد انتقاد شدید محافل رژیم‌صهیونیستی است. در 19مارس سال2015 نیز یک محافظ شخصی سارا نتانیاهو از خانواده نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی به دادگاه شکایت کرد. گفته شده، سارا نتانیاهو کارگران منزلش را به‌طور غیرانسانی شکنجه می‌کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر