روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۳۴۹

عدم شفافیت قوانین منجر به فساد مالی و اختلاس شده است-تعادل| علی قربانی، منتخب بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: تعدد و تکثر قوانین در کشور و عدم شفافیت و صراحت برخی از این قوانین طی سال‌های اخیر منجر به بروز سوءبرداشت‌ها، فسادهای مالی و اختلاس‌های میلیاردی شده است و به همین دلیل مجلس دهم باید این قوانین را تعدیل کرده و کاهش دهد. به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه یکی از قوانینی که طی سال‌های اخیر سوءبرداشت‌های زیادی از آن شده است، قانون تعاونی‌ها بود که در سال 73 به تصویب رسید، افزود: به دلیل همین سوءبرداشت سه تعاونی به نام‌های تعاونی مصرف، تعاونی تولید و تعاونی اعتبار در کشور شکل گرفت. وی گفت: به موجب همین قانون و از طریق تعاونی اعتبار، موسسات مالی و اعتباری متعددی شکل گرفتند که به دلیل غیرمجاز بودنشان، اقتصاد کشور دچار رکود و چالش زیادی شد؛ به گونه‌یی که نرخ سود سپرده بانکی بالا رفت و سرمایه بسیاری از مردم در این مراکز جمع شد. وی با اشاره به تعدد و تکثر قوانین در کشور یادآور شد که تعداد قابل توجهی از آنها در تقابل و تعارض با یکدیگر بوده و برخی از آنها اضافی و قدیمی هستند که الان کارآمدی لازم را ندارند و باید حذف شوند.

روس اتم خواهان آب سنگین ایران است- ایرنا| ولادیمیر ورونکوف، نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری ریانووستی گفت: امریکا میزان قابل توجهی آب سنگین از ایران خریداری کرده و اکنون روس اتم نیز در مرحله بررسی خرید آن است که به احتمال زیاد انجام خواهد شد. وی ادامه داد: مقام‌های ایرانی نیز با توجه به ویژگی‌ها و محدودیت‌های بازار آب سنگین مایل به فروش آن هستند و می‌خواهند در چارچوب برجام اجرایی شود.

قرارداد چابهار برای پکن نیز پرمنفعت است ایسنا| روزنامه گلوبال تایمز چین در گزارشی نوشت: پکن نیز خواهان سرمایه‌گذاری در بندر چابهار بود. در ماه آوریل، یک کنسرسیوم از چین از این بندر بازدید و تمایل خود را برای توسعه چابهار و ساخت یک شهر صنعتی در آن ابراز کرد. رییس این کنسرسیوم حتی گفت که شرکت‌های چینی مایل به سرمایه‌گذاری در این بندر راهبردی هستند. اما هیچ دلیلی برای حسادت چین به این قرارداد بزرگ میان ایران و هند وجود ندارد چراکه منافعی برای این کشور نیز در پی دارد.

اگر ایران نبود هیچ نقطه امنی در غرب آسیا وجود نداشت- ایلنا| حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی- آفریقایی وزارت امور خارجه با اشاره به عملیات مهم در فلوجه عراق علیه داعش گفت: جمهوری اسلامی ایران با افتخار و قاطعیت به کمک‌های مستشاری خود در مبارزه جدی با تروریسم در منطقه ادامه می‌دهد و آن را برای کمک به امنیت و ثبات همه کشورهای منطقه و جهان امری حیاتی می‌داند. وی با بیان اینکه اگر کمک تهران و اقدامات موثر ارتش و نیروهای مردمی عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم نبود اکنون هیچ نقطه امنی در منطقه حساس غرب آسیا وجود نداشت، اظهار کرد: در صورت اراده جدی جهانی در مبارزه با تروریسم به یقین تروریست‌ها در آینده منطقه جایی نخواهند داشت.

کاندیداهای فراکسیون امید در انتخابات هیات رییسه دایم مشخص شدند- ایسنا| محمدعلی وکیلی، سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز گذشته این فراکسیون از تعیین کاندیداهای مورد نظر اعضای فراکسیون انتخابات هیات رییسه دایم مجلس خبر داد. وی اظهار کرد: در جلسه دوشنبه مصوب شد، فراکسیون برای ریاست مجلس کاندیدا نداشته باشد و برای کاندیداهای نواب رییس نیز آقایان پزشکیان و مطهری از سوی فراکسیون معرفی خواهند شد. وی افزود: فراکسیون امید آقایان عثمانی، شیخ و خانم پروانه مافی را به عنوان کاندیداهای ناظر بر هیات رییسه معرفی خواهد کرد. به گفته وکیلی عبدالکریم حسین‌زاده، سهیلا جلودارزاده، سبحانی‌فر، وکیلی، یوسف‌نژاد و علیرضا رحیمی نیز کاندیداهای این فراکسیون برای پست دبیری هیات رییسه هستند.

نخستین گام برای افزایش مراودات اقتصادی با غرب- ایسنا| خبرگزاری فرانسه در گزارشی از برنامه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران برای سفر به کشورهای فنلاند، سوئد و لتونی در ادامه تور اروپایی وی، مراودات تجاری میان ایران و لهستان را در نتیجه تحریم‌های هسته‌یی تنها 70میلیون در سال برآورد کرد. این خبرگزاری در ادامه نوشت: سفر وزیر امور خارجه ایران به لهستان یکی از نخستین گام‌های تهران برای افزایش مراودات اقتصادی با غرب است.

موضع‌گیری تند علیه برجام عاقلانه نیست-ایسنا| غلامرضا حیدری، منتخب تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با تغییر نگاه خود به نظام بین‌الملل می‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم. وی در ادامه با بیان اینکه مردم به احساس امنیت، آزادی و آرامش نیاز دارند، افزود: دستگاه‌های امنیتی کشور باید دقیق عمل کنند ولی نباید به عموم جامعه بدبین باشند. حیدری همچنین درباره نحوه رفتار مجلس دهم با برجام اظهار کرد: عقل و تدبیر حکم می‌کند که ما به گونه‌یی عمل کنیم که از برجام نهایت استفاده را ببریم بنابراین موضع‌گیری تند علیه برجام عاقلانه نیست. برجام با منافع ملی و حیثیت ملی ما مرتبط است. در دوران تحریم ما شاهد کاسبی و چپاولگری عده‌یی بودیم که این افراد اکنون باید پاسخگو باشند.

اوکراین امیدوار به تامین انرژی خود از ایران است - ایرنا| پاولو کلیمکین، وزیر خارجه اوکراین در جریان سفر خود به تهران ابراز امیدواری کرد که کشورش بتواند از کمک‌های ایران در زمینه انرژی برخوردار شود و مشکلات خود در این زمینه را مرتفع کند. وی همچنین در جریان مصاحبه رسانه‌یی که در تهران داشته، گفته است کشورش می‌تواند در زمینه تامین مواد غذایی هم با ایران همکاری کند اما در عوض می‌خواهد ایران تامین انرژی اوکراین را بر عهده بگیرد.

انتظار تقویت سرمایه اجتماعی از مجلس دهم- ایرنا|حسینعلی امیری قائم‌مقام وزیر کشور گفت: وزارت کشور از نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتظار دارد تا در راستای تقویت سرمایه اجتماعی تلاش کنند. امیری دیروز درباره انتظارات وزارت کشور از مجلس دهم افزود: در گذشته تصور بر این بود که صرفا سرمایه‌های طبیعی، فیزیکی، مالی، انسانی، استعدادهای فنی و علمی در فرآیند تولید و افزایش ثروت، دارایی جامعه است در حالی که در عصر جدید ارزش‌های دینی، اخلاقی، فرهنگی، روابط انسانی، سرمایه‌های اجتماعی جزو دارایی‌های جامعه محسوب می‌شود.

ربنای شجریان امسال از تلویزیون پخش می‌شود؟- ایلنا| سید فضل‌الله شریعت‌پناهی مدیر شبکه یک سیما گفت: با توجه به صحبت‌های انجام گرفته، ماه مبارک رمضان امسال احتمال دارد صدای ربنای استاد شجریان هنگام افطار از تلویزیون پخش شود. پناهی با اشاره به احتمال پخش صدای استاد «محمدرضا شجریان» از تلویزیون در ماه مبارک رمضان گفت: هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است. هفته گذشته، در جلسه مدیران سیما با ریاست آقای علی اصغر پورمحمدی صحبت‌هایی انجام گرفت مبنی بر اینکه ماه مبارک رمضان امسال ربنای استاد شجریان از تلویزیون پخش شود. شریعت‌پناهی ادامه داد: در آن جلسه تصمیمی مبنی بر اینکه همه شبکه‌ها ربنا را پخش کنند یا یک و یا چند شبکه خاص گرفته نشده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر