ترامپ و رشد نژادپرستی

۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۳۲۸


نیویورک تایمز:

یکی از مقالات صفحه اول این روزنامه به مساله چالش ترامپ در ریاست‌جمهوری امریکا پرداخته است. بر اساس این مقاله، بالا آمدن ترامپ سبب شده است تا بحث‌های بسیاری بر سر مسائل نژادپرستانه مطرح شود. این صحبت از آن جایی است که پیش از این اظهارات عجیب و جنجالی بسیاری از سوی ترامپ مطرح شده بود. همین مساله نگرانی‌ها از به قدرت رسیدن او را افزایش داده است. این نگرانی‌ها در حالی بالا گرفته که برخی ترامپ را برای امریکا بسیار خطرناک می‌دانند. مواضع این سیاستمدار امریکایی تاکنون انتقادهای بسیاری را به همراه داشته است.

لس‌آنجلس تایمز:

این روزنامه یکی از مقالات صفحه اول خود را به مساله پیدا کردن دارویی برای بیماران مبتلا به HIV اختصاص داده است. بر اساس این گزارش، یکی از دانشمندان دارویی موثر برای این بیماری پیدا کرده است که با عواقب و ضررهای کمتری برای بیماران همراه است. پیش از این برخی گزارش‌ها حاکی از‌آن بود که ظهور داروهای متنوع درمان ترکیبی، تاثیر بسزایی بر عفونت‌های این بیماری می‌گذارد. برهمین اساس، درمان‌های دارویی ضد ویروسی بیش از قبل موردتوجه قرار گرفته بود. هرچند که هنوز هم بر سر از بین رفتن تاثیر این داروها به مرور زمان حرف‌های بسیاری مطرح می‌شود.

لوموند:

در حالی که در روزهای گذشته خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های بسیاری به سفر تاریخی اوباما به هیروشیما اشاره کرده بودند، لوموند به تازگی عکسی از این سفر تاریخی در صفحه اول خود با عنوان سفر تاریخی اوباما منتشر کرده است. این سفر در حالی صورت گرفته است که اوباما پیش از انجام این سفر اعلام کرده بود به خاطر اقدام امریکا در جنگ جهانی دوم برای بمباران اتمی هیروشیما از مردم عذرخواهی نمی‌کند. طبق اعلام ژاپن، تا پایان سال ۱۹۴۵ میلادی حدود ۱۴۰ هزار نفر در اثر حمله اتمی امریکا به هیروشیما که ۶ آگوست همان سال (۱۵ مرداد ۱۳۲۴) روی داد جان خود را از دست دادند. عده زیادی نیز تا چندین سال پس از وقوع این بمباران در اثر بیماری‌ها یا جراحات حاصل از پرتوهای رادیواکتیو آن جان باختند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر