ساخت نخستین بیمارستان دندانپزشکی در کشور

۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۳۰۴

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ساخت نخستین بیمارستان دندانپزشکی ایران به طلب‌های میلیاردی بیمارستان‌ها از بیمه‌ها اشاره کرد و گفت: بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها از رقم‌های چند صد میلیاردی عبور کرده است و بیمارستان‌ها دیگر ناتوان شده‌اند. به گزارش تسنیم، علی‌اصغر پیوندی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به ساخت نخستین بیمارستان دندانپزشکی ایران که در تهران و در منطقه نیروی هوایی با تفاهمنامه هلال احمر ساخته می‌شود، اظهار کرد: در کشورهای اروپایی چنین بیمارستان‌های دندانپزشکی وجود دارد اما در ایران تاکنون یک بیمارستان جامع برای دندانپزشکی نداشتیم. وی ادامه داد: از طرفی نیز باید در چنین بیمارستان‌هایی که به همراه کلینیک‌های دندانپزشکی ساخته می‌شود، بتوانیم خدمات خاص دندانپزشکی به برخی بیماران معلول نیز ارائه دهیم به هر حال چون در طرح تحول سلامت نتوانستیم به خوبی در عرصه دندانپزشکی ورود کنیم مردم در این حوزه گلایه دارند و 97درصد خدمت دندانپزشکی به صورت غیردولتی ارائه می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به معوقات میلیاردی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها عنوان کرد: یکی از چالش‌های مهم طرح تحول سلامت بحث معوقات بیمه‌هاست بطوری که هم‌اکنون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 30میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارد و بیمه سلامت ایرانیان نیز با بدهی 170میلیارد تومانی گوی معوقات را از تامین اجتماعی ربوده است. با تدبیر وزارت بهداشت و کمک بانک رفاه بدهی این سازمان بیمه‌یی به 100میلیارد کاهش یافته است.

پیوندی ادامه داد: به هر حال ما از اساتید پزشکی درخواست می‌کنیم تمام وقت در بیمارستان‌های دولتی کار کنند از‌آن طرف به نیروهای پرستار، نگهبان و... باید در زمینه کارانه آنها پاسخگو باشیم کما اینکه تا پایان سال 94 در بیشتر بیمارستان‌ها کارانه دستیاران پرستاران و پزشکان را پرداخت کردیم ولی وضعیت سال 95 با این معوقات بیمه‌ها معلوم نیست در حالی که اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی با این مشکل دست به گریان هستند. به هر حال اگر می‌خواهیم به مردم خدمت درستی ارائه شود باید زمینه‌های آن را نیز فراهم کنیم.

وی در بحث دانشجوی دانشگاه نیز توضیح داد: هم‌اکنون خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه با استانداردهای بین‌المللی فاصله دارد شاید از نظر کمی آمارها قابل قبول باشد ولی از نظر کیفی هنوز فاصله داریم. ولی سعی شده است با کمک خیرین یک خوابگاه 700 نفره با پیوست فرهنگی ساخته شود که مراحل ساخت درحال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با اشاره به تجمیع 7 دانشکده ازجمله توانبخشی، پرستاری، پیراپزشکی و... در دانشکده پزشکی در منطقه غرب تهران گفت: این تجمیع با ساخت پردیس شماره دو دانشگاه صورت می‌پذیرد که جایابی آن انجام شده است و این امر می‌تواند هزینه‌ها و گلایه‌ها در این باره را کاهش دهد.

پیوندی در ادامه به مبحث آموزشی پزشکی که علم جدایی به حساب می‌آید پرداخت و گفت: از حدود 12 سال پیش این دانشگاه طرح ریفرم را براساس حل نیازهای مردم برای تربیت دانشجو شروع کرده است کما اینکه نقایصی داشت که برطرف شد.

وی تصریح کرد: همچنین کار دیگر ما در سال 94 براساس 12بسته طرح تحول سلامت پرداختن به بحث عدالت محوری و پاسخگویی بود که آن را ادامه می‌دهیم و کارگروه‌های آن نیز شروع شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه افزودکه در بحث آموزش نیز توانسته است در آخرین رتبه‌بندی رتبه نخست آموزش پزشکی کشور را به دست آور که این کار با تزریق پول در کوتاه‌مدت امکان پذیر نیست. همچنین توانستیم جوایز متعددی در هفدهمین جشنواره مطهری کسب کنیم. کما اینکه حفظ این جایگاه خیلی مهم‌تر است و باید ما خودمان را با دانشگاه‌های مطرح دنیا مقایسه کنیم.

پیوندی همچنین با اشاره به راه‌اندازی مجتمع عالی سلامت ورامین در جهت آموزش پرستاری هوشبری و بهداشت از افراد بومی همان منطقه گفت: تاکنون 150دانشجو گرفته شده است تا با تربیت آنان خدمات این افراد به مردم آن منطقه ارائه شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به افزایش رشد پژوهشی در این دانشگاه با وجود آنکه مراکز تحقیقاتی در این دانشگاه افزایش نیافته است، توضیح داد: دانشگاهی که پژوهش نکند نمی‌توان نام آن را دانشگاه عنوان کرد. همچنین پژوهشی که نتیجه آن برای رفع مشکلات صنعت و مردم نباشد پژوهش عنوان نمی‌شود و باید تولید ثروت کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر