اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۳۰۲

شاخص بهره‌مندی روستاییان اردبیل از آب شرب سالم 72.5‌درصد است

اردبیل |مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: شاخص برخورداری روستاییان از آب شرب سالم و بهداشتی در سطح روستاهای استان اردبیل بیش از 72.5‌درصد بوده در حالی که این شاخص در کشور 73.2‌درصد است. محسن قنبری در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه 98‌درصد منابع آب دنیا شور و غیرقابل استفاده است و از 2‌درصد مابقی از منابع آب شیرین تنها یک‌درصد در حال بهره‌برداری است، بیان کرد: یکی از بحران‌ها و تنش‌هایی که امروزه در جامعه به‌شدت احساس می‌شود بحث بحران آب بوده به‌طوری که این وضعیت بحرانی در کشورمان باتوجه به متوسط بارش کشورمان که حدود 250میلی‌متر است به عنوان یک ناحیه خشک و نیمه خشک بیش از گذشته احساس می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: شاخص برخورداری روستاییان از آب شرب سالم و بهداشتی در سطح روستاهای استان اردبیل بیش از 72.5‌درصد است درحالی که این شاخص در کشور 73.2‌درصد است. وی بیان کرد: در یک دهه گذشته میزان ذخیره آب منابع زیرزمینی و سفره‌های موجود از 131میلیارد مترمکعب به 120میلیارد مترمکعب کاهش یافته است به‌طوری که به‌دلیل حفر چاه‌های غیرمجاز و بهره‌برداری‌های نادرست 11میلیارد مترمکعب آب سفره‌های زیرزمینی کاهش یافته است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل جبران‌ناپذیر بودن این خسارت وارده به سفره‌های زیرزمینی را یادآور شد و تصریح کرد: کشورمان باتوجه به اینکه بیش از 80‌درصد منابع تجدیدشونده خود را مورد استفاده قرار داده در بین کشورهای دنیا در وضعیت بحرانی‌تر قرار دارد و جزو مناطق خط قرمز محسوب می‌شود.


آغاز عملیات اجرایی شبکه توزیع آب شرب

گرگان|رییس اداره نظارت بر طرح‌های آب و فاضلاب شرکت آبفار گلستان از اجرای شبکه توزیع آب شرب و نصب انشعابات در 4روستای دلیجه، شور حیات، یامپی و قربان آباد به طول 41کیلومتر از مجتمع شصت کلاته در شهرستان آق‌قلا خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان، امیر هوشنگ رسولی با اعلام خبر فوق افزود: به علت فرسودگی شبکه داخلی و انشعابات روستاهای مذکور که منجر به شکستگی و آلودگی آب شرب همچنین برای جلوگیری از هدر رفت آب باتوجه به گرمای شدید هوا در این فصل اقدام به تعویض شبکه داخلی و انشعابات در این روستاها کردیم. وی تصریح کرد: برای اجرای عملیات فوق اعتباری بالغ بر 10میلیاردو 160میلیون ریال نیاز است.


تقدیر از شرکت مخابرات استان مرکزی

اراک|در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران که به همت اداره کل حفاظت

محیط‌زیست استان مرکزی از تاریخ بیست و چهارم لغایت سی و یکم اردیبهشت ماه برگزار شد، با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره از شرکت مخابرات استان مرکزی تقدیر و تشکر به‌عمل آمد. به گزارش اداره روابط عمومی شرکت مخابرات استان مرکزی در بهمن ماه سال گذشته، همکاری با پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران از سوی دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران به شرکت مخابرات استان مرکزی ابلاغ شد و این شرکت درراستای ایفای رسالت مسوولیت‌های اجتماعی خود، در امر اطلاع‌رسانی این رویداد زیست‌محیطی نقش فعال داشت.


بهره‌برداری از یک مرکز بهداشتی و درمانی

ساری| مرکز بهداشتی و درمانی روستای عربخیل بهنمیر با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مردم و مسوولان شهرستان بابلسر در زمینی به مساحت ۲هزار متر و با زیربنای ۴۲۰متر مربع با اعتبار بالغ بر۵۰۰میلیون تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید که مبلغ ۴۰۰میلیون تومان اعتبار جهت ساخت و مبلغ ۱۰۰میلیون تومان نیز جهت تجهیز این مرکز هزینه شد. دکتر قاسم جان‌بابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در شهرستان بابلسر تعامل و همکاری بسیار خوبی بین مردم و خیران سلامت و دانشگاه علوم پزشکی مازندران وجود دارد، اظهار کرد: کلنگ این ساختمان در هفته سلامت سال۹۳ به زمین زده شد و در کمتر از دو سال با مشارکت خیران و مسوولان این پروژه با ارزش به ثمر نشست. وی اظهار کرد: ۱۶۰میلیون تومان از اعتبارات پروژه توسط خیران همین روستا تامین شد، و ۲۴۰میلیون تومان نیز با اعتبارات دولتی از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی مازندران و محل تملک و دارایی شهرستان تامین شد.


افتتاح طرح خدمت‌رسانی شبانه‌روزی در 9بقعه متبرکه میقات الرضا

مشهد| طرح خدمت‌رسانی شبانه‌روزی در 9بقعه متبرکه میقات‌الرضا در امامزاده یحیی(ع) باغشن با حضور مسوولان به بهره‌برداری رسید. بقاع متبرکه‌یی که در نزدیکی مسیر جاده‌های اصلی منتهی به مشهد مقدس هستند میقات‌الرضا گفته می‌شود که تعداد این بقاع در مشهد 31بقعه است. این طرح که همزمان با آغاز ایام تعطیلات تابستان برگزار می‌شوند در جهت خدمت‌رسانی مطلوب به زائران امام هشتم(ع) است. حمید عسکری، مدیرکل موسسات خیریه و امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در آیین افتتاحیه این طرح گفت: 8084 بقعه متبرکه پیامبر و امامزاده در کشور وجود دارد که 33تن از پیامبران الهی را شامل می‌شود. عسکری بیان کرد: مدیریت تمامی بقاع متبرکه در کشور به صورت مشارکتی و مردمی است و توسط 25هزار نفر هیات امنا این کار صورت می‌پذیرد. در ادامه این مراسم سید حمید موسوی، مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی زائرین استانداری بیان کرد: سالانه 27میلیون زائر به مشهد مقدس برای زیارت امام هشتم(ع) که 300هزار نفر زائر پیاده خارجی و از سراسر کشور به مشهد می‌آیند و برای پذیرایی از این زائران نیاز به برنامه‌ریزی دقیق است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، مدیرکل اوقاف در این مراسم گفت: 31امامزاده میقات الرضا در استان وجود دارد که در مرحله اول 9بقعه متبرکه شرایط پذیرش زائر را به صورت شبانه روزی دارد. وبقیه بقاع متبرکه نیز از نظر زیرساختی در حال فراهم کردن شرایط هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر