از منطقه

۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۲۸۶

پاکستان، طرح‌های توسعه افغانستان را متوقف می‌کند

به دنبال تشدید تنش در روابط پاکستان و افغانستان که به ویژه پس از کشته شدن ملا اختر منصور سرکرده طالبان افغانستان در خاک پاکستان به ‌شدت بالا گرفته است، پاکستان اعلام کرده که به دلیل ایجاد مشکلاتی برای اتباع پاکستانی مشغول کار روی طرح‌های توسعه این کشور در افغانستان ممکن است این طرح‌ها را متوقف کند. رسانه‌های پاکستانی به نقل از منابع سفارت پاکستان در کابل نوشتند که یکی از مهندسانی که روی یک طرح بیمارستانی با حمایت مالی پاکستان در ولایت لوگر افغانستان کار می‌کرد، روز گذشته برای ساعاتی بازداشت شده است. حدود 45کارگر و مهندس پاکستانی مشغول کار در عملیات احداث بیمارستانی در ولایت لوگر افغانستان هستند.


خرید و فروش زنان هندی

در عربستان سعودی و بحرین

زنان هندی در عربستان سعودی و بحرین همچون کالا خرید و فروش می‌شوند. گزارش وزارت عدالت اجتماعی هند نشان داد که زن هندی در عربستان چهار هزار پوند استرلینگ و در بحرین دو هزار پوند استرلینگ به فروش می‌رسد. در همین رابطه پایل راهونتا، وزیر امور اجتماعی هند گفت: زنان ایالت جنوب هند پس از فرار از دست همسرانشان و صاحبان کار به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس می‌گریزند و در آنجا در شرایط وحشتناکی به سر می‌برند. آنان از دولت هند می‌خواهند تا برای نجاتشان اقدامی صورت دهند.

راهونتا در نامه‌یی به شوسما سواراج، وزیر خارجه هند از دولت متبوع خود خواست تا از زنان هند در برابر آژانس‌های کار در خارج حمایت به عمل آورد. زنان هندی به این آژانس‌ها همچون کالایی که از خارج وارد می‌شود، فروخته می‌شوند. این زنان پس از دریافت وعده‌های فریب‌دهنده کار در خارج حاضر می‌شوند کشور خود را ترک کنند.


سفر گردشگران به ترکیه ۳۰ درصد کاهش یافت

تعداد گردشگران خارجی که در ماه آوریل به ترکیه سفر کرده‌اند به ‌دلیل نگرانی‌های امنیتی بعد از حملات تروریستی اخیر و تنش‌ها با روسیه تقریبا 30‌ درصد کاهش یافته است. این کاهش شدیدترین افت ماهیانه تعداد گردشگران خارجی وارد شده به ترکیه در 17سال گذشته است و نگرانی‌های جدیدی را درباره سلامت صنعت گردشگری ترکیه در آستانه فصل تابستان مطرح می‌کند. وزارت گردشگری ترکیه در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد در ماه آوریل حدود 1.75میلیون گردشگر خارجی وارد ترکیه شده‌اند که 28.07‌درصد نسبت به آوریل 2015 کاهش نشان می‌دهد. ورود گردشگر از روسیه 79.3‌درصد کاهش یافته است. روسیه زمانی یکی از اصلی‌ترین کشورهای اعزام‌کننده توریست به ترکیه محسوب می‌شد اما بعد از ماجرای ساقط شدن جنگنده روسی توسط ارتش ترکیه تعداد گردشگران روسی عازم ترکیه به ‌شدت کاهش یافته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر