2 هزار سینماگر بیمه نیستند

۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۲۵۸


قائم مقام مدیرعامل خانه سینما با اشاره به اینکه بیمه سینماگران در دو بخش تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی در دست پیگیری است، گفت: در بخش بیمه تامین اجتماعی از دولت‌های گذشته یک مبلغی صندوق حمایت از هنرمندان به دولت و سازمان تامین اجتماعی بدهکار بوده و از آنجا که این هزینه پرداخت نشده، سازمان تامین اجتماعی افراد جدید را بیمه نمی‌کند.

ناصر عنصری ادامه داد: البته مکاتباتی با وزیر کار انجام دادیم و ایشان نیز دستور اکید به رییس سازمان تامین اجتماعی دادند همچنین از طریق حیدریان، معاون فرهنگی نیز مساله پیگیری می‌شود تا مشکل بیمه سینماگران حل شود. به گزارش ایلنا، عنصری با اشاره به اینکه تقاضا کرده‌ایم تا شعبه‌یی از سازمان تامین اجتماعی در خانه سینما دایر شود، گفت: حدود 2هزار نفر از سینماگران بیمه تامین اجتماعی نشدند که صندوق اعتباری هنر اعلام کرده تعدادی از آنها را از طریق یارانه‌ها بیمه می‌کنیم البته هنوز اطلاعاتی در اختیار ما قرار داده نشده که چند نفر از این طریق تاکنون بیمه شده‌اند.

قائم مقام مدیرعامل خانه سینما از پیگیری جدی بیمه تکمیلی سینماگران خبر داد و افزود: بعد از بررسی وضعیت بیمه تکمیلی در سال گذشته و عملکرد بیمه آرمان همچنین شکایت‌هایی که اهالی سینما و صنوف از نوع خدمات‌دهی داشتند؛ تصمیم گرفتیم که بیمه تکمیلی را به صورت مستقیم از طریق خانه سینما انجام دهیم و صندوق اعتباری هنر همچنین علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بعد از برگزاری جلسات و شنیدن استدلال‌ها با این امر موافقت کردند.

وی ادامه داد: با حجت‌الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی نیز مساله را مطرح کردیم و ایشان نیز قول همکاری دادند و ما کار را برای انتخاب بیمه طرف قرارداد آغاز کردیم و بعد از 3ماه کار کارشناسی و بررسی پیشنهادات شرکت‌های مختلف بیمه با شرکت بیمه آساری که متولی بیمه sos است به توافق رسیدیم زیرا از لحاظ قیمت و خدماتی که ارائه می‌کند بهترین پیشنهاد را ارائه کرده است. وی ادامه داد: از ابتدای خرداد 95 قرارداد فعالیت این بیمه منعقد شده و هم‌اکنون صنوف درحال ثبت نام هستند و بعد از پایان ثبت نام کارت صادر می‌شود و کسانی که این کارت را در دست داشته باشند وقتی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند تا سقفی که تعیین شده هیچ مبلغی پرداخت نمی‌کنند و هزینه‌های اضافه را براساس فرانشیز مشخص شده، می‌پردازد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر