کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۱۷۴

مذاکره نهایی برای ورود نفتکش‌های ایرانی به اروپا

شانا نصرالله سردشتی مدیربازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران از نهایی شدن مذاکره با شرکت‌های غربی برای وارد شدن نفتکش‌های ایرانی به بازارهای بین‌المللی در آینده بسیار نزدیک خبر داد و گفت: میانگین سنی نفتکش‌های این ناوگان ١٠ سال است که یکی از جوان‌ترین‌های دنیا به شمار می‌آید. سردشتی گفت: این شرکت همچنین یکی از جوان‌ترین ناوگان‌های دریایی دنیا را در اختیار دارد و میانگین سن کشتی‌های این ناوگان ١٠ سال است. وی با بیان اینکه کشتی‌های ایرانی استاندارد بالایی دارند بر مدرن بودن کشتی‌های ایرانی تاکید کرد و گفت: در آینده بسیار نزدیک نفتکش‌های ایرانی بین‌المللی می‌شوند و در آب‌های اروپایی تردد می‌کنند.


حضور آلمان در پتروشیمی مسجدسلیمان

شانا موافقتنامه همکاری ایران و آلمان عصر روز چهارشنبه، پنجم خردادماه از سوی یوسف داودی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان و برند لنزن، مدیرعامل شرکت ای دی کی ال آلمان امضا شد. این موافقتنامه با هدف گسترش همکاری در زمینه‌های تامین مالی، انتقال فناوری و اجرای قراردادهای EPCF امضا شده است. پیش از امضای این موافقتنامه نشست همکاری میان شرکت‌های پتروشیمی مسجد سلیمان و ADKL آلمان برگزار شد. در این نشست گرت دون، وزیر اقتصاد، انرژی و صنعت ایالت نوردراین-وستفالن آلمان و هیات همراه وی، مدیرعامل شرکت ADKL آلمان و یوسف داودی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان و جمعی از مسوولان استانی و کشوری حضور دارند.


«فرزاد بی»‌ در انتظار تامین مالی هندی‌ها

شانا علی‌اکبر شعبانپور مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس گفت: مذاکرات ایران و هند برای توسعه میدان گازی فرزاد بی ‌ادامه دارد و منتظر مدل مالی پیشنهادی آنها درباره مسائل مالی پروژه براساس سهم برداشت گاز و میعانات تولیدی از میدان هستیم. وی گفت: شرکت ملی نفت ایران پس از دریافت پیشنهاد مدل مالی آن را بررسی می‌کند و در صورت تایید، مذاکرات بعدی براساس قرارداد HOA انجام می‌شود. شعبانپور اظهارکرد: نفت وگاز پارس مسوول بررسی پیشنهادهای فنی شرکت هندی برای توسعه میدان گازی فرزاد بی ‌است اما بررسی توجیه اقتصادی توسعه این میدان گازی بر عهده شرکت ملی نفت ایران است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر