کارآفرینی به سبک کسب‌وکارهای اینترنتی

۱۳۹۵/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۱۴۴


گروه تجارت| با پیشرفت فناوری و وسعت محدوده استفاده از اینترنت در دنیای امروز و فرصت‌‌های بی‌شماری که اینترنت در اختیار کاربران سراسر دنیا قرار می‌دهد، عجیب نیست که راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی تبدیل به شایع‌ترین روش برای کارآفرینی شده باشد؛ از طراحی و توسعه‌ اپلیکیشن‌‌های متنوع موبایل و نرم ‌افزارهای کاربردی گرفته تا ساده‌ترین کسب و کارها از قبیل دریافت سفارشات اینترنتی و خرید و فروش آنلاین، بازار کار را از مسیر دشوار راه‌اندازی یک کسب و کار جدا کرده است. در واقع امروزه دیگر نیازی نیست که برای ایجاد یک کسب و کار پرسود، هفت خوان رستم را طی کرد. برای مثال کافیست با یکی از مهارت‌های هنری آشنا باشید و بخواهید که از این طریق کسب درآمد کنید. یک تبلیغ مختصر متشکل از چند واژه جذاب و وسوسه برانگیز به همراه یک شماره تلفن برای ارتباط با ادمین، سرآغاز یک کسب و کار خواهد بود. کسب و کاری که این روزها فضای مجازی را به‌طور غیر قابل کنترلی در اختیار خود قرار داده است. حتی دیگر لازم نیست برای راه‌اندازی یک مغازه فروش پوشاک، هزینه هنگفتی صرف شود. کافیست در فضای مجازی نمونه پوشاک را با قیمت و شیوه ثبت سفارش تبلیغ کنید. بر این اساس، تمامی علاقه‌مندان و فعالان، از یک کارآفرین تازه ‌کار گرفته تا افراد موفق و باتجربه می‌توانند به راحتی از طریق راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی، بازار کار را تجربه کنند. در حال حاضر دو اپلیکیشن تلگرام و اینستاگرام فرصت بسیار مناسبی را برای کابران خود ایجاد کرده است که علاوه بر رفع نیاز قشر وسیعی از کاربران خود، منبع درآمد قابل توجهی نیز برای بخش دیگری از کاربران فراهم کرده است. دیگر نیازی نیست کاربران فروشنده برای اجاره یک مغازه پولی بپردازندف از سوی دیگر مالیاتی بر درآمد آنها وجود ندارد که از پرداخت آن نگران باشند. راه‌اندازی این شیوه از کسب و کار نیازی به سرمایه‌گذار ندارد و سود حاصل از بازار این کار به مراتب بیشتر از سود به دست آمده از یک کسب و کار فیزیکی است. از سوی دیگر برای حضور در کلاس‌های آموزشی نیاز به خروج از منزل یا محل کار نیست. استادان اینترنتی (به تعبیر نگارنده) تنها با تشکیل یک گروه و دریافت مبلغ ناچیزی از متقاضیان، به آموزش مجازی کاربران می‌پردازند. اگر تصور کنیم که در یک کلاس آموزش نقاشی که از طریق عضویت در یک گروه تلگرامی برگزار می‌شود، 10 نفر عضو و به تعبیری شاگرد ثبت نام کرده باشد، و آموزش‌دهنده به ازای هر نفر مبلغ 20هزار تومان دریافت کرده باشد، درآمد یک دوره آموزش یه روزه از طریق تلگرام، مبلغی معادل 200هزار تومان خواهد شد. حال تصور کنید این شیوه کسب و کار به مراتب برای کاربرانی که توانایی مالی راه‌اندازی یک کلاس آموزشی را ندارد یا کاربرانی که خروج از منزل و شرکت در کلاس‌های حضوری برای آنها امکان پذیر نیست چه مزیت‌هایی به همراه خواهد داشت. شاید اگر شیوه کسب و کار به همین منوال پیش برود دیگر قوانین مزاحم کسب و کار در سطوح پایین ارزش چندانی نخواهند داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر