سعودی‌ها نخستین عامل گسترش ناامنی در جهان هستند

۱۳۹۵/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۱۱۲

حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز گذشته در واکنش به سخنان عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان‌سعودی درباره سردار سلیمانی و حضور ایران در عراق گفت که ملت عراق برای تشخیص منافع و دوست و دشمن خود نیازی به اظهارات بزرگ‌ترین عامل و حامی بی‌ثباتی و حمایت از تروریسم در عراق، منطقه و جهان ندارد که در کمتر از یک دهه و نیم اخیر، بزرگ‌ترین عامل و حامی بی‌ثباتی و حمایت از تروریسم در عراق، منطقه و جهان بوده است.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌یی وزارت خارجه، سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان، افزود: حضور مستشاران نظامی ایران در عراق تحت فرماندهی سردار قاسم سلیمانی به درخواست دولت قانونی این کشور و برای مبارزه با تروریست‌ها و افراط‌گرایانی است که عراق و منطقه را با بی‌ثباتی و ناامنی مواجه کرده‌اند.

جابری‌انصاری همچنین از عادل الجبیر خواست به‌جای تلاش در جهت فریب افکار عمومی و تحریف واقعیت‌ها، فراموش نکند که کشورش هم‌اینک و در سطح بین‌المللی به‌عنوان نخستین و خطرناک‌ترین حامی تروریسم و گسترش ناامنی در جهان شناخته می‌شود.

گفتنی است عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان، اواخر هفته گذشته در گفت‌وگو با روسیا الیوم در اظهاراتی مدعی شده بود که سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران در لیست تروریستی قرار دارد و عربستان نسبت به حضور وی در عراق با دیدی بسیار منفی می‌نگرد.

وزیر خارجه عربستان در ادامه اظهارات خود گفته بود: سپاه ایران با مردم سوریه و در عراق می‌جنگند و در سراسر جهان، عملیات خرابکارانه انجام می‌دهند. اقدامات سلیمانی و سپاه در عراق، نزد عربستان غیرقابل قبول است! وی با تکرار ادعاها گفت: آنچه عربستان را ناراحت می‌کند، این است که ایران به اصل حسن همجواری احترام قائل نیست! ایران حق ندارد در امور کشورهای عربی دخالت کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر