اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۱۰۱

سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

اراک مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: با اقدامات مناسب صورت گرفته، در سال گذشته، 2هزارو 254میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی سرمایه‌گذاری شده است. به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی، مصطفی آمره با اعلام این خبر افزود: همچنین در این مدت 94 واحد صنعتی در استان به بهره‌برداری رسیده که زمینه اشتغال 10 هزار و20 نفر را فراهم کرده و 132هکتار زمین به متقاضیان در سال 94 در کل استان واگذار شده است. وی افزود: باتوجه به نیاز ضروری بهره‌مندی و اطلاع مدیران و تولیدکنندگان واحدهای صنعتی از آخرین تکنولوژی و اطلاعات صنعتی روز دنیا در سال گذشته 2هزارو 884نفر طی 80 دوره تخصصی در قالب 27هزارو815 نفر ساعت آموزش‌های تخصصی را در مرکز کسب و کار و فن بازار فرا گرفته‌اند.



برگزاری کمپ‌های آموزشی غلبه بر دیابت

ساری کمپ‌های آموزشی با عنوان غلبه بر دیابت در سراهای تداوم شهرستان ساری با همکاری معاونت غذا و داروی مازندران و دانشکده داروسازی برگزار شد. دکتر مجید سعیدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این مطلب افزود: برای ارتقای آگاهی عموم مردم و نقش ضروری اطلاع‌رسانی دارویی در حوزه سلامت جامعه و پیشگیری از عوارض دارویی و همچنین جایگاه معاونت غذا و دارو در این راستا، کمپ‌های آموزشی با موضوع غلبه بر دیابت در سراهای تداوم شهرستان ساری با حضور عموم مردم به‌ویژه سالمندان برپا شد


پروژه‌ای منحصربه‌فرد در غرب استان تهران

شهر قدس شهردار شهر قدس گفت: بوستان تاریخی فرهنگی «ایران ما» که با داشتن المان‌های تاریخی در آینده‌یی نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد، در غرب استان تهران منحصربه‌فرد است. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس، محمدصادق کولیوند در بازدید رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهرستان قدس از پارک زیتون و ایران ما در گفت‌وگو با فارس از تکمیل و بهره‌برداری از بوستان ایران ما در آینده‌یی نزدیک خبر داد. وی بیان کرد: مجتمع فرهنگی، گردشگری و تاریخی ایران ما با مساحت 11هزار مترمربع و داشتن المان‌های تاریخی متعدد از تمام استان‌های ایران پروژه بسیار عظیم و زیباست که قطعا گردشگران بسیاری را به خود جذب خواهد کرد.


برترین‌های روابط عمومی خراسان رضوی

مشهد همایش جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر دستگاه‌های عضو شورای اداری استان، با تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی برگزار شد. با ارزیابی‌های انجام شده توسط هیات داوران این جشنواره و نظر به کسب امتیازات لازم در بخش‌هایی همچون ارتباطات رسانه‌یی، ایجاد همفکری مثبت در کارگروه‌های استانی، تعامل سازنده با مدیران و تلاش در جهت تکریم ارباب رجوع، روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی موفق به حضور در جمع برترین‌های روابط عمومی این استان شد.


امضای تفاهمنامه خواهرخواندگی

اراک مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی از امضای تفاهمنامه خواهرخواندگی با استان کرمانشاه در حوزه ورزش و جوانان خبر داد. سعید ملکی اظهار داشت: برای نخستین‌بار در کشور تفاهمنامه خواهرخواندگی بین مسوولان دو استان کشور در حوزه ورزش و جوانان بین استان مرکزی و استان کرمانشاه امضا می‌شود. وی تصریح کرد: این تفاهمنامه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های دو استان در راستای توسعه ورزش و بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات دو منطقه در امر توسعه ورزش به امضا می‌رسد. مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان داشت: با امضای این تفاهمنامه شاهد استفاده از دانش مربیان، داوران، ورزشکاران و پیشکسوتان در امر ورزش و برگزاری مسابقات چند جانبه بین دو استان مرکزی و کرمانشاه خواهیم بود.


جشن قرق‌شکنی در منطقه دراسله سوادکوه

سوادکوه طبق سنت هرساله، امسال نیز جشن قرق‌شکنی در مرتع کلفین، حوزه دراسله شهرستان سوادکوه با حضور میهمانان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد. قرق مراتع ییلاقی استان تا زمان آمادگی خاک و گیاهان مرتعی برای چرای دام، یک ضرورت اکولوژیکی برای اکوسیستم‌های مرتعی است. لذا سنت دیرینه قرق‌شکنی، هر سال با هماهنگی ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های تابعه و همکاران انجمن‌های صنفی و مرتع‌داران منطقه، با هدف تثبیت استمرار تولید علوفه به مورد اجرا در می‌آید. به این ترتیب با رعایت زمان ورود دام به مراتع، علاوه بر آمادگی خاک سطحی، فرصت کافی جهت رویش اولیه، زادآوری و استقرار گیاهان مرتعی مهیا خواهد شد.


جدیدترین پروژه‌های تبلیغات الکترونیکی

مشهد سرپرست شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات رضوی، مهم‌ترین اقدامات این شرکت طی سال گذشته را برشمرد. مهندس رضا دبیدیان بیان کرد: در سال 1394، شاهد افزایش پهنای باند اینترنت متناسب با نیاز مشترکان اینترنت، از سوی این شرکت بوده‌ایم. وی ادامه داد: فروش سیستم اتوماسیون رضوی به مجموعه‌های داخل و خارج از آستان قدس رضوی با رویکرد افزایش تعداد مشتریان و همچنین فروش سامانه جامع نرم‌افزاری آرمان به مشتریان داخل و خارج این نهاد نیز بخشی دیگر از فعالیت‌های اصلی این شرکت را به خود اختصاص می‌دهد. دبیدیان بیان کرد: اجرای مانیتورینگ اتوبوس‌های شهری مشهد از این دست و جزو پروژه‌های سیستم‌های هوشمند حمل و نقل به شمار می‌رود که نقش بسزایی در اعتلای فرهنگی و اجتماعی و انتقال پیام‌های مورد نظر ایفا می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر