افتتاح 2پروژه مهم زیست‌محیطی

۱۳۹۵/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۰۹۷

خراسان رضوی طی مراسمی با حضور سیدباقر مرتضوی مدیرکل HSE وزارت نفت و جمعی از مسوولان ارشد شرکت ملی گاز ایران و پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد، دو پروژه مهم زیست‌محیطی در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش «تعادل» و به نقل از روابط‌عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، مدیرعامل این شرکت در این خصوص گفت: هدف از اجرای پروژه بازیابی گازهای ارسالی به مشعل (zero Flaring) در پالایشگاه خانگیران سرخس، بازیافت 36میلیون مترمکعب گاز در سال معادل مصرف 8هزار مشترک و کاهش انتشار CO2 به میزان 66 هزار تن در سال است. مهندس سیدمجید منبتی تصریح کرد: افتتاح این پروژه زیست‌محیطی صرفه‌جویی اقتصادی سالانه معادل 162 میلیارد ریال را به دنبال دارد.

وی همچنین از افتتاح پروژه جداسازی پساب‌های نفت‌آلود در این شرکت خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح زیست‌محیطی، جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی و حفظ محیط‌زیست منطقه، کنترل و تصفیه پساب‌های نفت‌آلود پالایشگاه، امکان بازیافت حجم عظیمی از آب‌های دور ریز پالایشگاه و استفاده مجدد در مصارف باغبانی و فضای سبز است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد در پایان هزینه اجرای این طرح را 22میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: اجرای این پروژه گامی بلند در راستای صیانت و حفظ محیط زیست است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر