بهره‌برداری کامل از فاز 19 پارس جنوبی تا نیمه دوم سال

۱۳۹۵/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۰۶۳

شانا|

حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، روز سه‌شنبه، چهارم خردادماه در بازدید از آخرین مراحل راه‌اندازی فاز ١٩ پارس جنوبی گفت: این طرح هم‌اکنون بیش از ٩٤درصد پیشرفت دارد و گاز از دریا به خشکی رسیده و مراحل نهایی آماده‌سازی پالایشگاه نیز در حال اجراست. وی همچنین افزود: با بهره‌برداری کامل از فاز ١٩ پارس جنوبی تا نیمه دوم امسال، سهم عمده‌یی از گاز تولیدی این پالایشگاه به خطوط سراسری تزریق و در بخش صادرات و نیروگاهی کشور مصرف می‌شود. وی در ادامه با بیان اینکه فاز ١٩ پارس جنوبی از پالایشگاه‌هایی است که از سوی پتروپارس در سایت ٢ پارس جنوبی در حال توسعه و ساخت است، اظهار کرد: این فاز هم‌اکنون مراحل نهایی آماده‌سازی و راه‌اندازی خود را طی می‌کند.

عراقی در امور گاز با بیان اینکه بخش دریایی این فاز از سوی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در حال توسعه است، تاکید کرد: به‌طور همزمان کارکنان شرکت ملی گاز ایران در کنار پیمانکار در راه‌اندازی پالایشگاه فاز ١٩ مشارکت دارند.

به گفته وی، این پالایشگاه با هدف تولید و پالایش روزانه ٥٠میلیون مترمکعب گاز، ٧٥هزار بشکه میعانات گازی، 2هزارو٨٠٠ تن گاز مایع (ال‌پی‌جی)، ٢هزارو٧٠٠ تن اتان برای تامین خوراک پتروشیمی و روزانه ٤٠٠ تن گوگرد از مخزن مشترک پارس جنوبی در حال آماده‌سازی و راه‌اندازی است.

وی با اشاره به راه‌اندازی این پالایشگاه در شرایط سخت تحریم گفت: امروز پتروپارس یک شرکت مهم و یک برند بین‌المللی بوده و سبب افتخار کشور است و همه باید برای ایفای نقش شایسته‌تر این شرکت در منطقه کمک کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی فاز ١٢ در سال گذشته افزود: پارسال بیش از ٢٣میلیارد مترمکعب گاز بیشتر نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن به نیروگاه‌ها تحویل که منجر به کاهش آلودگی و جلوگیری از خروج ارز از کشور شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: «بدون‌شک می‌توان گفت یکی از افتخارهای دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری و بیژن زنگنه وزیر نفت در سال گذشته، صنعت گاز بوده است که این موضوع ثمره تلاش و مشارکت جمعی همه بخش‌های تولید، راه‌اندازی و بهره‌برداری است.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر