عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی با فناوری‌های نرم محقق می‌شود

۱۳۹۵/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۰۴۲

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه رویکرد فناوری‌های سخت منجر شده است که بسیاری از استعدادهای حوزه فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی به فراموشی سپرده شود، گفت: توجه ویژه به اهمیت، توانمندی و استعدادهای حوزه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز تنها راهکاری است که می‌تواند کشور را از مشکلات موجود نجات داده و اقتصاد مقاومتی را محقق کند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدمحمدحسین سجادی نیری در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک با دانشگاه علم و فرهنگ و سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی اظهار کرد: خوشحال هستم که جهاد دانشگاهی همانند همیشه به عنوان نخستین مجموعه تلاش‌گر در حوزه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز و همچنین تجاری‌سازی و کاربردی کردن علوم انسانی قدم گذاشته و در این زمینه نیز عنوان نخستین را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معتقد است که نجات کشور از گذر پیچ‌وخم‌های خاصی که در این مقطع زمانی با آن مواجه است، تنها با سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی اتفاق می‌افتد همچنین فناوری‌های نرم یکی از مصادیق تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

دکتر سجادی نیری یاد‌آور شد: اولویت‌ها، توانمندی‌ها و استعدادهای زیادی در بخش فناوری‌های نرم‌ و هویت‌ساز کشور وجود دارد.

ما جامعه‌یی فرهنگی با سابقه تجاری حوزه فرهنگ صنایع دستی گسترده‌یی داریم که متاسفانه در خلال روی آوردن به فناوری‌های سخت بسیاری از فناوری‌ها در آن به فراموشی سپرده شده است. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز تصریح کرد: متاسفانه ما افراد را از پای‌دار قالی به دانشگاه‌ها کشاندیم و بعد از خروج از دانشگاه‌ها بدون اینکه شغلی برای این افراد مهیا کنیم، کاغذی را به عنوان مدرک به دست این افراد دادیم؛ به‌طوری که دیگر امکان کارآفرینی مجدد برای این افراد وجود نداشت. بنابراین اگر بخواهیم یک رویکرد جدید در این حوزه‌ها ایجاد کنیم، باید ابتدا استعدادهای خود را باور و آن را تجاری‌سازی کنیم. این هدف، جهاد بزرگی است که تنها جهادگران جهاد دانشگاهی می‌توانند آن را انجام دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر