تلاش برای رونق اقتصاد روستاها رویکرد دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی

۱۳۹۵/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۰۴۱

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست‌جمهوری گفت: تلاش برای رونق اقتصادی در روستاها رویکرد دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایرنا، سیدابوالفضل رضوی روز چهارشنبه در آیین گشایش نمایشگاه توانمندی‌های زنان کهگیلویه و بویراحمد افزود: کوتاه کردن دست دلالان از سودجویی حاصل دسترنج مردم مناطق روستایی با حمایت از تشکیل تعاونی یکی از راهبردهای دولت یازدهم برای تحقق این امر است. وی اظهار کرد: استانداران سراسر کشور می‌توانند با شناسایی ظرفیت‌های بومی برای تشکیل تعاونی‌های تولیدی در مناطق روستایی در کمک به تامین معیشت مردم تلاشگر این خطه‌ها سهیم شوند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست‌جمهوری تصریح کرد: دولت آماده پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت برای راه‌اندازی تعاونی‌های تولیدی در سراسر مناطق روستایی کشور است. رضوی ابراز کرد: برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی‌های مناطق روستایی برای معرفی و بازاریابی محصولات تولید شده از دیگر برنامه‌های دولت برای حمایت از رونق اقتصادی در مناطق روستایی است.

وی از برگزاری نمایشگاه بزرگ توانمندی‌های زنان روستایی 32استان کشور در سال95 خبر داد. رضوی اظهار کرد: این نمایشگاه در هفته پنجم شهریور امسال برگزار خواهد شد. وی گفت: تولیدات صنایع دستی، البسه و دیگر محصولات تولید روستاها در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

رضوی با یادآوری ظرفیت‌های طبیعی فراوان کهگیلویه و بویراحمد در ابعاد گردشگری و منابع طبیعی افزود: این گنجینه‌های خدادادی فرصتی برای رونق اقتصادی این استان است.

معاون امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: نمایشگاه توانمندی‌های زنان این استان در قالب 15غرفه به مدت یک هفته پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

فریبا رحمان‌پور افزود: در این نمایشگاه البسه محلی، صنایع دستی، محصولات غذایی و دیگر تولیدات مشاغل خانگی عرضه شده است.

وی بااشاره به اینکه تعاونی‌های زنان کهگیلویه‌وبویراحمد پنج هزار نفر عضو دارد، تصریح کرد: این امر ظرفیتی برای افزایش درآمد خانوارهاست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر