روی کدال نشست

۱۳۹۵/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۰۲۴

افزایش سرمایه «خزر» و «حفاری»

شرکت فنرسازی زر پس از موافقت هیات‌مدیره در تاریخ 26اردیبهشت ماه درخواست افزایش سرمایه این شرکت را از 200میلیارد ریال به 630میلیارد ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را برای تایید به سازمان بورس ارائه کرد. سازمان بورس با برنامه افزایش سرمایه شرکت حفاری شمال از 2 هزار و 605 میلیارد ریال به 5 هزار و 731 میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی موافقت کرد و در جمع اطلاعیه‌های کدال، صورت مالی سال مالی منتهی به 29 اسفند 94 شرکت زغال‌سنگ نگین طبس منتشر شد. بر اساس این اطلاعیه «کطبس» 73 ریال سود برای هر سهم سال مالی 94 پیش‌بینی کرده بود که فقط موفق به پوشش 55 ریال از این مبلغ شده است. پیش‌بینی سود شرکت برای سال مالی 95 مبلغ 82 ریال عنوان شده است.


توضیح یک شرکت کوچک درباره افزایش زیان از ۱۸ به ۱۲۵ریال

لنت ترمزایران درباره افزایش زیان هر سهم از ۱۸ به ۱۲۵ ریال و عوامل موثر بر مغایرت تعدیل پیش‌بینی سال گذشته توضیح داد. در پی توقف نماد لنت ترمزایران در اول خرداد، این شرکت کوچک بورسی 8.8میلیارد تومانی، درباره عوامل موثر بر مغایرت تعدیل پیش‌بینی سال ۱۳۹۴ با صورت‌های مالی ۱۲ ماهه توضیح داد و آماده بازگشایی نماد شد. براساس این گزارش، با انتشار عملکرد 9ماهه سال مالی گذشته مشخص شد «خلنت» که پیش از این درآمد هر سهم را 72 ریال سود پیش‌بینی کرده به زیان 18 ریالی رسیده که ناشی از کاهش فروش دو محصول لنت ترمز و لنت کلاچ از حدود دو هزار تن و به هزار و 77 تن و افزایش 38 درصدی هزینه‌های مالی بود اما با عملکرد 12 ماهه این شرکت مشخص شد زیان هر سهم «خلنت» به 125ریال افزایش یافته است.


عرضه ۴۳درصد سهام یک شرکت به وکالت از سهامدار حقیقی

بانک اقتصاد نوین به وکالت از یک سهامدار حقیقی اقدام به عرضه 43.20درصد سهام شرکت تامین ماسه ریخته‌گری خواهد کرد. تامین ماسه ریخته‌گری که سال گذشته از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و سود انباشته، اقدام به افزایش سرمایه 422 درصدی کرده (از3.1 به 16.2 میلیارد تومان) با عرضه بلوک مدیریتی مواجه شده است. براساس این بانک اقتصاد نوین که سال گذشته برنامه عرضه 45.2درصد جوشکاب یزد و دو بلوک ۸ و 6.2درصدی ﻟﻴﺰﻳﻨﮓ ایرانیان گرفته بود، به وکالت یک سهامدار حقیقی به نام علی‌اصغر عطاریان، بلوک 43.20 درصدی «کماسه» را روانه میز فروش خواهد کرد. این بلوک شامل بیش از 69 میلیون و 986 هزار سهم است که به قیمت پایه هر سهم 1475 ریال و به صورت یکجا و نقد توسط کارگزار بانک اقتصاد نوین در 19 خرداد عرضه می‌شود.


تحولات افزایش سرمایه 5 شرکت بورسی

افزایش سرمایه 5 شرکت داروسازی عبیدی، حفاری شمال، فولاد خراسان، داروسازی اکسیر و فنرسازی زر با تحولاتی همراه شد. آخرین تحولات و رویدادهای مربوط به افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی با اعلام برگزاری جلسه هیات‌مدیره داروسازی عبیدی برای افزایش سرمایه 81 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران (از 36.9 به 67.2 میلیارد تومان) در یک‌شنبه 16 خرداد همراه شده است. همچنین حفاری شمال بعد از 7 سال حضور در بورس برای نخستین بار قصد دارد تا بیش از 120درصد به سرمایه اسمی اضافه کند.

هیات‌مدیره «حفاری» بعد از مصوبه 18 بهمن، تایید گزارش توجیهی حسابرس را به سازمان بورس ارسال کرده تا با دریافت مجوز، سرمایه اسمی 260 میلیارد تومانی را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته به بیش از 573 میلیارد تومان برساند. فولاد خراسان هم مجوز افزایش سرمایه 42.8 درصدی از مطالبات سهامداران و آورده نقدی را دریافت کرد تا در کنار مجمع سالانه 13 خرداد در هتل پردیسان مشهد، مجمع فوق‌العاده در این باره تصمیم‌گیری کند و سرمایه شرکت از 560 به 800 میلیارد تومان افزایش یابد. همچنین داروسازی اکسیر به‌جای افزایش سرمایه 200درصدی درخواستی، مجوز افزایش 150 درصدی را دریافت کرد تا سرمایه 15 میلیارد تومانی کنونی را از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی 15 میلیارد تومانی و سود انباشته 10میلیارد تومانی به 40 میلیارد تومان برساند. مجمع سالانه و فوق‌العاده «دلر» دوشنبه آینده 10 خرداد تشکیل خواهد شد. علاوه بر این شرکت فنرسازی زر درحالی 26 اسفند پیشنهاد افزایش سرمایه 150درصدی از مطالبات سهامداران و آورده نقدی داده بود که در تصمیمی جدید، درصد و محل افزایش سرمایه را تغییر داده است. طبق گزارش توجیهی هیات‌مدیره که 26 اردیبهشت به تصویب رسیده، مقرر است سرمایه «خزر» از 20 به 63 میلیارد تومان معادل 215 درصد افزایش یافته و از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها تامین شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر