لغو تاریخی یک تحریم

۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۹۹۴

نیویورک تایمز:

نسخه بین‌المللی روزنامه نیویورک تایمز در صفحه اول خود به مساله تحریم‌ها و محدودیت‌های تسلیحاتی امریکا بر ویتنام اشاره کرده که از سوی اوباما لغو شده است. پیش از این گزارش‌ها حاکی از آن بود که نگرانی‌های مربوط به وضعیت حقوق بشر در ویتنام، چالش بزرگی برای تقویت همکاری‌های نظامی امریکا و ویتنام ایجاد کرده بود. در این میان دولت اوباما در سال 2014میلادی بخشی از تحریم‌های تسلیحاتی ویتنام را لغو کرد که این مساله با مخالفت شدید چین روبه‌رو شده بود. برخی مقام‌های کاخ سفید و وزارت خارجه امریکا پیش‌تر اعلام کرده بودند تا زمانی که ویتنام پیشرفت بیشتری در زمینه وضعیت حقوق بشر نداشته باشد، واشنگتن نباید محدودیت‌های مربوط به فروش تسلیحات را به طور کامل لغو کند.

فایننشیال تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود باز هم به مساله فروش سهام شرکت مونسانتو اشاره کرده است. براساس مقاله این روزنامه، برخی کارشناسان علامت‌هایی به خریدار جدید شرکت مونسانتو داده‌اند که نشان می‌دهد پیشنهاد 62 میلیارد دلاری این خریدار باز هم کم است. پیش از این یک شرکت آلمانی به نام «بایر» اعلام کرده بود که قصد دارد شرکت امریکایی مونسانتو را بخرد. در همین رابطه در روزهای گذشته مردم کاستاریکا در اعتراض به عرضه محصولات کشاورزی شرکت مونسانتو امریکا تظاهرات کرده بودند. این تظاهرات در شرایطی بود که اخبار نشان از فعالیت‌های این شرکت کشاورزی بر کشت و فرآوری مواد اصلاح شده ژنتیکی داشت.

یو‌اس تودی:

یکی از مطالب صفحه اول این روزنامه به اخراج گسترده افسران پلیس در امریکا اشاره دارد. این مقاله به بحران ارتباط پلیس امریکا با مردم این کشور اشاره دارد و به برخی از اتفاق‌هایی که در طول سال‌های گذشته در برخورد پلیس امریکا با رنگین‌پوستان شده، اشاره کرده است. پیش از این خبرهای بسیاری درخصوص خشونت پلیس امریکا منتشر و مردم ایالت‌های مختلف به این مساله اعتراض کرده بودند.

در یک سال قبل ویدیوی منتشر شده از برخورد خشن یک افسر پلیس سفیدپوست امریکایی یا یک دانش‌آموز سیاه‌پوست در کلاس درس یکی از دبیرستان‌های ایالت کارولینای جنوبی بازتاب گسترده‌یی در رسانه‌های خبری داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر