اخبار

۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۹۷۷

نیاز به 5میلیون مسکن

تا 7سال آینده

حسین عبده‌تبریزی، مشاوروزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون ۴۳هزار نفر برای دریافت تسهیلات صندوق یکم (۸۰میلیون تومان) حدود هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌اند و دولت نیز بودجه مسکن اجتماعی را که از ابتدا آن را مطرح کرد خرج اتمام طرح مسکن مهر می‌کند. اکنون ۲۷۳هزار واحد مسکن مهر فقط نیازمند انشعابات آب و برق هستند. وی افزود: به دلیل انتخاب مکان نامناسب مسکن‌های مهر در دولت گذشته این دولت هر چه بودجه داشته برای ایجاد زیرساخت‌های این مناطق هزینه کرده و مجبور است بقیه را از پول مردم هزینه کند. عبده تبریزی اضافه کرد: سالانه نیاز کشور به ۶۵۰هزار واحد است و با توجه به حدود ۳میلیون مسکنی که از سال‌های گذشته نیاز کشور بوده است، باید تا ۷ سال آینده ۷۰۰ تا ۸۰۰هزار واحد در سال (5 تا 5 میلیون و 600هزار) مسکن ساخته شود.


جزئیات تخفیف‌های ترانزیتی دالان چابهار

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت کریدور چابهار برای ایران، افغانستان و هند گفت: برای فعال‌کردن کریدور چابهار در حال حاضر برای ترانزیت زمینی حدود ۵۰ درصد هزینه ترانزیت تخفیف داده می‌شود؛ در بخش دریایی نیز برای پهلوگیری و هزینه‌های ترمینالی تخفیف‌های ۳۰ درصدی و ۵۵ درصدی پیش‌بینی شده است. به گزارش ایسنا، آخوندی با اشاره به امضای سند موافقتنامه تاسیس کریدور بین‌المللی حمل و نقل و ترانزیت هند، ایران و افغانستان موسوم به کریدور چابهار گفت: با تاسیس این کریدور ایران از طریق شبکه ریلی می‌تواند به آسیای میانه تا چین و روسیه متصل شود. آخوندی افزود: یکی از یادداشت تفاهمنامه‌هایی که روز گذشته به امضا رسید اظهار تمایل هند برای سرمایه‌گذاری در راه‌آهن چابهار - زاهدان به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار بود که نشان از علاقه‌مندی و تمایل هند برای احداث این خط ریلی دارد. وی با بیان اینکه از سال گذشته اجرای این خط آهن از بودجه داخلی وزارت راه و شهرسازی آغاز شد و تاکنون زیرسازی پروژه در محور چابهار - ایرانشهر به میزان ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد، به شبکه خبر گفت: اجرای این پروژه از سمت زاهدان نیز از چندماه گذشته آغاز شده است. در همین حال، مدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی با اشاره به افزایش ترانزیت هند به افغانستان از طریق بندر چابهار گفت: تخفیفات و تسهیلاتی به رانندگان افغانستانی داده می‌شود. به گزارش مهر، محمدجواد عطرچیان با اعلام مشوق‌های تعرفه‌یی برای رونق ترانزیت این منطقه اظهار کرد: در حال حاضر هم تسهیلاتی برای بازرگانان و تجار در نظر گرفتیم تا بندر چابهار توسعه پیدا کند. عطرچیان با اعلام اینکه سازمان بنادر و دریانوردی برای عوارض بندری و استفاده از انبارها تا ۵۰ درصد تخفیف ارائه می‌کند، گفت: در بخش کامیون‌ها هم رانندگان افعانستانی که با کامیون‌های این کشور بار را حمل کنند تا یک سوم هزینه‌ها و مابه‌التفاوت سوخت به آنها تخفیف داده می‌شود.


اتصال بندرعباس با مسیر ترانزیتی به اروپا

معاون شرکت راه‌آهن با اشاره به مسیر جدید ترانزیتی با محوریت ایران گفت: این مسیر از بندرعباس به دریای سیاه و سپس به اروپا متصل می‌شود. به گزارش فارس، حسین عاشوری با اشاره به اینکه مسیر کریدورهای ترانزیتی ریلی در حال گسترش است، گفت: بارهای ترانزیتی که از ایران به اروپا می‌رود از آسیای میانه به خلیج‌فارس در کریدور شمال-جنوب و در مسیر سرخس-بندرعباس جابه‌جا می‌شوند. وی با بیان اینکه ترانزیت ریلی به پاکستان را آغاز کرده‌ایم و کالاها‌ از ترکمنستان و ازبکستان به میرجاوه حمل می‌شوند، افزود: کالاها از این مسیر به داخل پاکستان حمل می‌شوند ضمن آنکه از گذشته مرز رازی، مرز تبادل کالا بین ایران و اروپا بود. معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت شرکت راه‌آهن با اشاره به تنش‌های اخیر بین ترکیه و روسیه گفت: ‌مسیر ریلی ترانزیتی جدیدی به اروپا ‌از سوی کشورهای منطقه پیشنهاد شد تا کالا از طریق خلیج‌فارس و دریای سیاه به اروپا برسد. در این راستا ۳ کشور ایران، گرجستان و جمهوری آذربایجان در جلساتی به راه‌اندازی مسیر جدید ریلی‌ ترانزیتی از خلیج‌فارس تا اروپا پرداختند که کالا از طریق خلیج‌فارس و با راه‌آهن به کشورهای آذربایجان و گرجستان حمل می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر