برداشته شدن محدودیت‌های انتقال بانکی به یورو

۱۳۹۵/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۸۶۲

حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه در یادداشتی در کانال تلگرامی خود با اشاره به اینکه هدف کشور لغو تمام محدودیت‌های بانکی، مالی و تجاری علیه موسسات و اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی است، تصریح کرد: محدودیت‌های انتقال بانکی به یورو برای کشورمان برداشته شده است.

به گزارش ایرنا، وی ضمن اظهار خرسندی از اتفاق‌های خوبی که در این چند روز در مسیر اجرای حذف محدودیت‌ها افتاده است آنها را برشمرد: نخست، انتقال مبلغ معادل هفتصد و پنجاه میلیون دلار به یورو از قسط اول از پرداخت بدهی شرکت‌های هندی به حساب بانک مرکزی ایران در ترکیه. دوم، به‌دنبال لغو محدودیت‌های ورود کشتی‌های باری برای حمل نفت و مواد پتروشیمی و دیگر کالاها به بنادر ایران یا عزیمت آنها از ایران برای صادرات به بنادر خارجی

از جمله به اروپا که تبادلات کشتیرانی از ایران و به ایران را باعث شده‌اند، نخستین کشتی فله‌یی نیز همین روزها برای نخستین بار به بندر هامبورگ وارد شد و مورد استقبال مقامات شهر قرار گرفت.

وی افزود: لغو این محدودیت‌ها در دل خود لغو چندین نوع تحریم و محدودیت را در بردارد. بعیدی‌نژاد همچنین در پایان به برقراری رابطه کارگزاری اشاره کرد و نوشت: برقراری چندین رابطه کارگزاری مهم بانکی میان بانک‌های ایرانی و بانک‌های متوسط اروپایی برای نخستین بار امکان انتقال ارز از بانک‌های ایرانی به موسسه‌های خارج از کشور را در هفته اخیر تسهیل کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر