انتخاباتی علیه نخبگان

۱۳۹۵/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۸۴۸


لوموند:

این روزنامه فرانسوی زبان در صفحه اول خود به مساله انتخابات ریاست‌جمهوری اتریش پرداخته و در تیتر خود آن را انتخاباتی علیه نخبگان اروپا خوانده است. این مقاله در پی دور دوم رای‌گیری برای انتخابات ریاست‌جمهوری اتریش منتشر شده است. در این انتخابات نوربرت هوفر 45ساله از حزب آزادی ضد مهاجرت و الکساندر وان‌دربلن 72ساله استاد اقتصاد، تحت حمایت حزب سبز اتریش رقابت می‌کنند. طی سال گذشته و در پی افزایش نگرانی‌ها از بحران مهاجران و افزایش بیکاری در اتریش، این کشور کاملا به سمت قطبی شدن پیش رفته که منجر شده رای‌دهندگان از احزاب سنتی رانده و به سمت گروه‌های حاشیه‌یی سوق داده شوند.


واشنگتن پست:

یکی از مطالب صفحه اول این روزنامه به مساله احتمال کشته شدن رهبر طالبان توسط هواپیمای بی‌سرنشین امریکایی اشاره کرده است. بر این اساس، بعد از انتشار خبر احتمال کشته شدن «ملا اختر منصور»، رهبر طالبان افغانستان در حمله هواپیمای امریکایی، مقامات کاخ سفید پاکستان و افغانستان را از حمله علیه رهبر طالبان مطلع کرده است. با این حال، شبکه الجزیره دقایقی پس از انتشار این خبر اعلام کرد که سخنگوی طالبان افغانستان خبر کشته شدن رهبر این جنبش در حمله هوایی هواپیمای بدون سرنشین امریکایی را تکذیب کرده است.


نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود به مساله محکومیت 7نفر در کوزوو به جرم همکاری با داعش پرداخته و در تیتر خود، این کشور را به زمینی حاصلخیز برای داعش تشبیه کرده است. این مقاله در حالی است که دادگاهی در کوزوو 7مرد را به جرم استخدام افراد برای داعش جهت نبرد در سوریه جمعا به 42سال زندان محکوم کرد. بر اساس اذعان پلیس کوزوو، حدود 300نفر از اتباع این کشور به گروه داعش ملحق شده و بیش از 300نفر آنها کشته شده‌اند. تا به حال بیش از 100 نفر در کوزوو به اتهام تلاش برای استخدام جنگجو برای داعش یا جنگ در سوریه و عراق بازداشت شده‌اند. کوزوو سال گذشته نیز 43عضو داعش را دستگیر کرده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر