کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۸۴۱

مذاکرات مشترک شل و پتروپارس

شانا مدیرعامل شرکت پتروپارس با اشاره به مذاکره این شرکت با شرکت شل برای مطالعه جهت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی گفت: در حال مذاکره روی مباحث فنی هستیم.

محمدجواد شمس به مذاکره شرکت‌های نفتی با شرکت‌های داخلی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی در قالب قراردادهای جدید نفتی اشاره کرد و گفت که پتروپارس تاکنون با شرکت‌های مختلفی مانند شل و یک شرکت ایتالیایی، آلمانی مذاکره‌هایی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی داشته است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون این شرکت‌ها در حال مطالعه بازار ایران هستند، افزود: موفق شدیم در یک مورد با آلمانی‌ها توافقنامه‌یی را امضا کنیم؛ همچنین با یک شرکت دیگر برای اجرای پروژه در غرب کارون مذاکراتی داشتیم که هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است.


7هزار انشعاب دزدی برق در حومه تهران

ایسنا سیدعلی بربند، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق نواحی استان تهران، درخصوص وجود انشعابات غیرمجاز در حومه تهران گفت: تاکنون حدود ۷هزار انشعاب غیرمجاز در روستای

مرتضی گرد شناسایی شده که این ۳درصد از تلفات انرژی مصرفی حومه تهران را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: موافقت‌های ضمنی از فرمانداری و استانداری حاصل شده اما با این وجود برخی ارگان‌های دیگر اجازه فعالیت را به ما نداده و کار متوقف شده است.

بربند تصریح کرد: اگر این روال ادامه پیدا کند این میزان از انشعابات غیرمجاز در فصل گرما و افزایش مصرف برق سبب فشار و درنهایت سوختن ترانس‌های برق این منطقه می‌شود که در سال گذشته نیز مشابه این اتفاقات رخ داد. بربند درخصوص دیگر مناطق حومه تهران نیز گفت: غیر از مرتضی گرد در مناطق دیگری از حومه تهران هم شاهد انشعابات غیرمجاز هستیم، اما در مقایسه با این روستا کمتر و قابل کنترل‌تر هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر