اخبار

۱۳۹۵/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۸۳۲

ورود حقوقدانان به

قرارداد خرید ایرباس و ATR

مدیرعامل ایران‌ایر بااشاره به ادامه مذاکرات ایران‌ایر با نمایندگان کمپانی ایرباس، گفت: به‌دلیل پیچیدگی‌ قرارداد خرید 118فروند ایرباس و 20فروند هواپیمای ATR، در این پروژه از وکلا و حقوقدانان خبره داخلی استفاده کرده‌ایم‌ و امیدواریم ظرف 45روز آینده قرارداد نهایی شود. فرهاد پرورش در گفت‌وگو با فارس افزود: در هر دو توافقنامه خرید ایرباس‌ها و ATRها، مقرر شده است که کمپانی سازنده در بخش آموزشی و زیرساختی به ایران‌ایر کمک کنند. وی با تاکید بر روند بررسی ‌قرارداد ایرباس ادامه داد: قرارداد بسیار بزرگ و پیچیده‌یی داریم که ‌‌ابعاد گسترده‌یی دارد؛ این قرارداد در حوزه‌های مختلف حقوقی، مالی، فاینانس، فنی، عملیاتی، آموزش، پشتیبانی و از این قبیل مطرح می‌شود و چون تعداد هواپیماها زیاد بوده و حجم قرارداد سنگین است، اجرایی شدن آن کمی‌ زمان‌بر شده است.


نصب دوربین‌های

ثبت تخلف در جاد‌ه‌ها

وزیر راه‌و‌شهرسازی گفت: سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌یی، نصب دوربین‌های ثبت تخلف سرعت را باید در اولویت قرار دهد. به گزارش مهر، عباس آخوندی افزود: نصب دوربین می‌تواند در کاهش تلفات بسیار مهم بوده و نکته بعدی، هماهنگی بین فوریت‌های پزشکی و هلال‌احمر است. وی اظهار کرد: یک‌شانزدهم تلفات سوانح رانندگی کل کشور، در استان فارس رخ می‌دهد و توجه به راه‌های استان فارس همواره برای وزارت راه‌وشهرسازی بسیار مهم بوده است، بنابراین باید تدابیر جدی، در این حوزه به کار برده شود. آخوندی افزود: به گزارش پلیس، اعمال قانون و کنترل‌ها خیلی می‌تواند در کاهش تلفات رانندگی در استان فارس موثر باشد، بنابراین با تشکیل جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان نسبت به محورهای موردنظر، می‌توان تدابیر عملیاتی اندیشید، چون این کار خیلی موثر خواهد بود.


آغاز زودهنگام

فصل جابه‌جایی مستاجران

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه استقبال از فصل جابه‌جایی در سال جاری زودتر از سال‌های دیگر برای مستاجران آغاز شده است، گفت: گزارش‌های ارائه شده ازسوی مشاوران املاک تهران نشان می‌دهد که امسال فصل جابه‌جایی زودتر شروع شده است و این جابه‌جایی هم دلیل خاصی ندارد. به گزارش فارس، حسام عقبایی افزود: این تصور که جابه‌جایی زودتر از موعد (همواره از پایان خردادماه آغاز می‌شد) باید توأم با رشد نرخ اجاره‌بها باشد چندان درست و صحیح به نظر نمی‌رسد و قطعا تاثیری هم بر رشد اجاره‌بها ندارد. وی درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر اجاره‌بها ادامه داد: قطعا کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی هیچ تاثیری بر رشد اجاره‌بهای مسکن نخواهد داشت. وی افزود: رشد نرخ اجاره‌بها در سال جاری نسبت به سال گذشته نباید بیشتر از 10تا 15درصد باشد چون اتفاق خاصی مبنی بر رشد قیمت مسکن رخ نداده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر