سلطانی‌فر: سونامی ورود گردشگر به ایران آغاز شده است

۱۳۹۵/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۸۱۸

مسعود سلطانی‌فر در نخستین اظهارنظر پس از بازگشت از چین به افزایش چشمگیر ورود گردشگران به ایران اشاره کرد و گفت: عملکرد دولت یازدهم در بیش از دو سال اخیر در توسعه گردشگری مطلوب بوده است و دولت بر تعامل با کشورهای جهان تاکید دارد.

به گزارش«تعادل» به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی رییس سازمان میراث فرهنگی افزود: «دستاوردهای دولت تدبیر و امید در عرصه گردشگری روند رو به رشدی نشان می‌دهد و نرخ رشد گردشگران خارجی در جهان 4‌درصد و اروپا 5‌ درصد اما در ایران 12‌درصد بوده است. تقریبا سونامی ورود گردشگر به ایران آغاز شده و 18نشریه معتبر بین‌المللی و سازمان‌های بین‌المللی گردشگری و مراکز علمی مرتبط، جمهوری اسلامی ایران را برای سال 2016 و 2017؛ نخستین مقصد یا جزو 5 مقصد اولیه گردشگری یا جزو 10مقصد تعیین کرده‌اند و رسانه‌های خارجی هم در سال‌های اخیر گزارش‌های متنوعی تهیه و پخش کرده‌اند. در فصل اول گردشگری جهانی تقریبا همه هتل‌های ایران اعم از پنج ستاره و چهار ستاره ذخیره شده است و در فصل دوم گردشگری خارجی نیز همین شرایط دیده می‌شود.» سلطانی‌فر در ادامه درباره تسهیلات اعطای ویزا به گردشگران خارجی گفت:«رویکرد دولت افزایش تعامل است و برای اتباع 190کشور جهان تسهیلات ویزای فرودگاهی فراهم کرده‌ایم که در فرودگاه‌های بین‌المللی مانند فرودگاه امام خمینی(ره)، اصفهان، تبریز، مشهد و شیراز ارائه می‌شود. در حال حاضر با 28کشور برای برقراری تسهیلات لغو روادید تلاش می‌کنیم و خوشبختانه سند گردشگری کشور بسیار پویا و توانمند است.»

صدور ویزای الکترونیک برای گردشگران

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای صدور ویزای الکترونیک برای گردشگران خارجی تا پایان سال 2016 خبر داد و گفت: «501 هتل و هتل آپارتمان در دست ساخت است و شبکه حمل و نقل هوایی و جاده‌یی هم رو به توسعه خواهد بود.» رییس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: «برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز و وضع مطلوب باید جذب گردشگر را از 5.2 میلیون نفر به 20میلیون نفر برسانیم که ساماندهی گسترده‌یی می‌خواهد. خوشبختانه در دوره پسابرجام شرایط خوبی برای نوسازی ناوگان هوایی ایجاد شده و باید سطح خدمات و تاسیسات گردشگری را نیز توسعه دهیم و خوشبختانه همه قوا حمایت می‌کنند، تک ‌تک اعضای دولت و آحاد نمایندگان مجلس نهم و قوه قضاییه به دنبال توسعه صنعت و اقتصاد گردشگری کشور هستند.»

وی گفت:«از طریق صندوق مالی احیا، مرمت و بهره‌برداری اماکن تاریخی با بخش خصوصی هماهنگی خوبی داریم و تمام هتل‌ها در اختیار بخش خصوصی است و واگذاری بناهای تاریخی به صورت اجاره به بخش خصوصی در چارچوب مقررات و ضوابط است و کارشناسان رسمی دادگستری نظارت دارند. متناسب با هزینه‌یی که بخش خصوصی انجام می‌دهد، دوره بهره‌برداری هم به آنها داده می‌شود تا توجیه اقتصادی داشته باشد.»سلطانی‌فر از شناسایی 40کشور هدف برای جذب گردشگر خبر داد و گفت: « حدود 25کشور دفاتر اطلاع‌رسانی ایجاد کرده‌ایم و در نمایشگاه‌های تخصصی با همکاری بخش خصوصی در خارج از کشور حضور می‌یابیم و بسته‌های گردشگری ارائه می‌شود و از ظرفیت رسانه‌های مطرح خارجی هم استفاده می‌کنیم. حدود 98‌درصد گردشگرانی که به ایران می‌آیند پس از برگشت ابراز رضایت می‌کنند و در مصاحبه با رسانه‌های کشور خود، جمهوری اسلامی ایران را با مختصات واقعی خود معرفی می‌کنند.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر