از منطقه

۱۳۹۵/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۸۱۴

آتش‌سوزی مهیب در بازار بزرگ شهر کربلا

آتش‌سوزی مهیبی پیش از ظهر یک‌شنبه در خیابان جمهوریه واقع در 100 متری مرقد امام حسین(ع) در مرکز شهر کربلا رخ داد. به گزارش السومریه نیوز، مدیر اطلاع‌رسانی دفاع مدنی شهر کربلا گفته در اثر این آتش‌سوزی به بیش از 150 مغازه و 20 انبار خسارت زیادی وارد شد. به گفته وی، آتشنشانان دفاع مدنی ساعت‌ها در تلاش برای مهار آتش بودند. ادارات دولتی، بازار یا مراکز تجاری بزرگ بغداد و دیگر استان‌های عراق هر چند وقت یک‌بار، دچار آتش‌سوزی می‌شوند که دفاع مدنی معمولا علت بروز آنها را اتصال برق عنوان می‌کند.


جمع‌آوری 50 هزار امضا برای محاکمه اردوغان

صدها نفر از شهروندان ترکیه با برگزاری تظاهراتی مقابل مقر سازمان ملل در ژنو محاکمه رییس‌جمهوری ترکیه را به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در سوریه و عراق خواستار شدند. به گزارش سانا، پیش‌تر سیاستمداران و اندیشمندان ترکیه تاکید کرده بودند که دولت ترکیه نخستین خطر برای امنیت این کشور و منطقه به شمار می‌رود چراکه از سال‌های گذشته با باز گذاشتن مرزها به روی ده‌ها هزار تکفیری برای ورود با کامیون‌های حامل اسلحه و همچنین میزبانی پادگان‌های آموزشی برای آموزش تروریست‌ها اقدام به حمایت مستمر از تروریسم در سوریه کرده که این اقدام نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت در زمینه مبارزه با تروریسم است. در همین حال سخنگویان هیات هماهنگی اروپایی حزب سوسیالیست می‌گویند، کمپین حامی محاکمه اردوغان از ابتدای سال جاری میلادی آغاز شده و از سوی 50هزار شهروند ترکیه مقیم کشورهای اروپایی به امضا رسیده و قرار است این امضاها سه‌شنبه آینده به کمیته حقوق بشر سازمان ملل تحویل داده شود.


اجرای بانکداری اسلامی در تاتارستان روسیه

سبربانک روسیه به تازگی از برنامه خود برای اجرای طرح آزمایشی بانکداری اسلامی در منطقه تاتارستان این کشور خبر داد که شمار جمعیت مسلمان آنها بیشتر است. به گزارش راشاتودی، بانک بزرگ سبربانک روسیه اعلام کرد، قصد دارد تا طرح آزمایشی بانکداری اسلامی را در منطقه تاتارستان این کشور به اجرا درآورد. این منطقه از روسیه جمعیت مسلمان بیشتری دارد و بانک‌ها اجازه ارائه وام با بهره را ندارند. به گفته مکسیم پولتو، معاون مدیرکل سبربانک، بانک مرکزی این کشور در حال وضع قوانین جدید یا تغییر قوانین موجود است تا شرایط را برای آغاز این طرح فراهم کند. سبربانک اعلام کرده که با قوانین موجود نیز می‌تواند طرح آزمایشی بانکداری اسلامی را اجرا کند. این مقام سبربانک تاکید کرده، بانکداری اسلامی طرحی است که به صورت جدی در سبربانک دنبال شده و برای تغییر منابع تامین مالی روسیه بسیار ضروری است. در حال حاضر قوانین در روسیه اجرای برخی قوانین بانکداری اسلامی را ممنوع می‌کند و در اواخر سال 2015 نیز وزارت اقتصاد روسیه از بررسی طرح بانکداری اسلامی خبر داد، اما هنوز قوانین در این کشور براساس اسلام تغییر نکرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر