اخبار بورس

۱۳۹۵/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۸۰۳

واگذاری 10 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی

وزارت امور اقتصادی و دارایی 10هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی واگذار می‌کند. این اسناد برای تسویه بدهی مسجل دولت(دستگاه‌های اجرایی) به طلبکاران غیردولتی(پیمانکاران) وزارتخانه‌های نیرو و راه و شهرسازی از طریق شعب مذکور و به صورت الکترونیکی واگذار می‌شود. قیمت اسمی هر یک از این اسناد یک میلیون ریال بوده و مهلت واگذاری آنها تا پایان تیر ماه سال جاری است. تاریخ سررسید اسناد مذکور در شعب فوق 25 اسفند ماه سال جاری خواهد بود. این اسناد فاقد کوپن سود علی‌الحساب بوده و در سررسید مبلغ اسمی اسناد به دارندگان آنها قابل پرداخت است. اسناد مذکور با نام بوده و معامله ثانویه آنها قبل از سررسید از طریق شرکت فرابورس ایران امکان‌پذیر است. همچنین قابلیت واگذاری به عموم را نداشته و صرفا قابل واگذاری به پیمانکاران تعیین شده از سوی دولت بوده و قبل از سررسید قابل بازخرید در بانک نخواهند بود.


عرضه سهام 15 شرکت دولتی در سبد خرداد ماه

سهام 15شرکت دولتی در سومین ماه امسال از طریق فرابورس و مزایده واگذار می‌شود. واگذاری سهام 15شرکت دولتی از طریق فرابورس و مزایده در سبد واگذاری‌های خرداد ماه دولت قرار دارد که بر این اساس 100درصد سهام شرکت پرورش کرم ابریشم ایران معادل 325هزار و 125سهم به صورت 20درصد نقد و بقیه اقساط 6 ساله در روز نهم خرداد امسال روی میز فروش می‌رود. این بلوک درحالی به قیمت پایه هر سهم 5 میلیون و 68 هزار و 532 ریال و ارزش کل پایه یک هزار و 647 میلیارد و 906میلیون و 466هزار و 500 ریال به مزایده می‌رود که مبلغ سپرده شرکت در این رقابت 49.4میلیارد ریال تعیین شده است.

همچنین بلوک 96.5درصد سهام شرکت توسعه خدمات بازرگانی نورد ایران شامل 615 میلیون و 123هزار و 810 سهم به قیمت پایه هر سهم 1333ریال و ارزش کل پایه 819 میلیارد و 960 میلیون و 38هزار و 730 ریال در این روز به صورت 30درصد نقد و بقیه اقساط 4ساله روی میز فروش می‌رود. بلوک 51 درصدی سهام شرکت آلومینای ایران شامل 101میلیون و 988هزار و 221 سهم نیز به قیمت پایه هر سهم 61 هزار و 180ریال و ارزش کل پایه 6 هزار و 239میلیارد و 639 میلیون و 360هزار و 780 ریال به صورت 25درصد نقد و بقیه اقساط 5 ساله در روز دهم خرداد ماه در فرابورس ایران عرضه می‌شود. این گزارش می‌افزاید: سازمان خصوصی‌سازی سهام وکالتی و در اختیار خود در شرکت‌های بافت آزادی، نخ البرز، کاغذ پارس، صنعتی جنرال، روغن نباتی پارس، بافکار، سابیر، پاتله، لیفتراک‌سازی سهند، مشعل‌سازی ایران، تولیدی مرتب و بنیان دیزل ایران را نیز در یازدهمین روز خرداد امسال به صورت نقد از طریق مزایده به فروش می‌رساند.


اعلام زمان قطعی دومین عرضه اولیه سال 95

سرمایه‌گذاری مسکن الوند یک روز بعد از برگزاری جلسه معارفه به عنوان دومین شرکت جدید با عرضه اولیه ۱۰درصد سهام در سه‌شنبه جاری مواجه می‌شود. در پی اعلام برگزاری زمان برگزاری جلسه معارفه سرمایه‌گذاری مسکن الوند که ساعت 14:30دوشنبه جاری 3خرداد(در محل سهامدار عمده یعنی گروه سرمایه‌گذاری مسکن) تعیین شده، زمان قطعی دومین عرضه اولیه مشخص شد. به این ترتیب سه‌شنبه جاری 4خرداد 10درصد از سهام «ثالوند» معادل 30میلیون سهم به عنوان دومین شرکت جدید سال(بعد از کاغذ پارس) عرضه می‌شود. در این عرضه 18میلیون سهم برای کارگزاران و برای کشف قیمت و 12میلیون سهم دیگر برای معامله‌گران آنلاین تخصیص یافته که بعد از کشف قیمت و تعیین سهمیه هر کد معاملاتی بعد از اتمام زمان معاملات قابل خرید خواهد بود. همچنین سهمیه هر کارگزار با همه شعب 100هزار سهم و سهمیه صندوق‌های سرمایه‌گذاری 73هزار سهم تعیین شده است. این شرکت از 7 فروردین سال جاری به عنوان پنجاه و پنجمین شرکت در بازار اول معاملات فرابورس و در گروه املاک و مستغلات درج نماد شده و سرمایه اسمی آن در تیر سال گذشته از 5 به 30میلیارد تومان رسیده و دی ماه سال گذشته از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شده است. سرمایه‌گذاری مسکن الوند در برابر پیش‌بینی سود 539 ریالی هر سهم سال مالی جاری در عملکرد میان‌دوره‌یی 6 ماهه منتهی به اسفند 94 قادر به تحقق 5 درصد یعنی 27ریال از سود شده است.


خداحافظی ششمین سهم گران بازار از بورس

شرکت تهران شیمی که ششمین سهم گران بازار است بعد از ۲۰سال حضور در بورس به دلیل کارت قرمز تابستان سال گذشته از بورس اخراج و از چهارشنبه جاری رسما به بازار پایه فرابورس منتقل می‌شود. در پی مشروط شدن تابستان سال گذشته شرکت تهران شیمی و مهلت سه ماهه برای خرید سهام از سهامداران خرد(از اول اسفند) این شرکت بعد از 20سال حضور از بورس اخراج شده و از چهارشنبه جاری 5 خرداد رسما به بازار پایه فرابورس منتقل می‌شود. هیات پذیرش بورس در جلسه 6 تیر سال گذشته وضعیت شرایط حضور این شرکت حاضر در صنعت دارو را بررسی و اعلام کرد، تهران شیمی با سرمایه 14.8میلیارد تومانی به دلیل عدم رعایت حداقل سرمایه 20میلیارد تومانی شرکت‌های بورسی، نمره نامناسب اطلاع‌رسانی و میزان اندک و 3درصدی سهام شناور آزاد نتوانسته شرایط ادامه حضور در بورس را احراز کند. حال طبق ﻣﺼﻮﺑﻪ هیات ﭘﺬﻳﺮش، این ﺷﺮﻛﺖ که دارای سهامداران حقیقی ازجمله یک شخصی حقیقی با مالکیت 42درصدی است از فهرست شرکت‌های ﺑﻮرسی حذف و ﺑﻪ ﺑﺎزار ﭘﺎﻳﻪ ﻓﺮاﺑﻮرس اﻳﺮان منتقل می‌شود. «شتهران» از 27دی 1374 با کشف قیمت 562 تومانی هر سهم وارد بورس شد و از دو سال گذشته بی‌سرو صدا و بدون جلب ‌توجه، رشد خیره‌کننده‌یی را ثبت کرد و یک نفس از 1723به بیش 4700 تومان صعود کرد اما در ادامه به قیمت‌های 3200تومانی تومانی نزول کرد. آخرین قیمت هر سهم آن نیز 3هزار و 492تومان بوده و ششمین سهم گران بازار به ‌شمار می‌رود که مجبور به خداحافظی همیشگی از بورس شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر