وعده‌های اقتصادی

۱۳۹۵/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۷۱۶

فایننشیال تایمز:

یکی از مطالب صفحه اول این روزنامه به وعده ماریانو راخوی نخست‌وزیر اسپانیا اختصاص دارد که گفته است: «اگر دوباره به عنوان نخست‌وزیر انتخاب شوم، مالیات را به‌شدت کاهش می‌دهم.» صحبت‌های راخوی درحالی است که مادرید با کسری بودجه مضاعف در طول سال‌های گذشته روبه‌رو شده است. برهمین اساس بخشی از وعده‌های انتخاباتی مطرح شده در این کشور به مساله نجات اقتصاد این کشور اختصاص دارد. به نظر می‌رسد راخوی نیز همین مساله را دستمایه جمع کردن رای برای خود قرار داده است. راخوی در جریان تبلیغات انتخاباتی سال2011 بر مسائل اقتصادی، بیکاری و بحران بدهی‌های اسپانیا تمرکز کرده و وعده کوچک‌سازی بخش دولتی، حذف بخشی از تعطیلات عمومی، افزایش حقوق بازنشستگی و ایجاد نکردن شغل‌های جدید در بخش دولتی به استثنای بخش امنیتی را داده بود.


فیگارو:

این روزنامه فرانسوی‌زبان در صفحه اول خود به مساله تداوم اعتراض دانشجویان به قوانین مرتبط با کار پرداخته است. عکس صفحه اول فیگارو اعتصاب گروهی از دانشجویان را نشان می‌دهد. در عین حال در مقاله نیز به مساله مقابله پلیس به این گروه از معترضان اشاره کرده است. فرانسه از ابتدای سال جاری شاهد اعتراض‌های بسیاری به مسائل مرتبط با کار و اشتغال بوده به‌طوری که در فروردین امسال، در بسیاری از شهرهای فرانسه از‌جمله مارسی درگیری میان پلیس و تظاهرکنندگان منجر به زخمی شدن 24پلیس و بازداشت 124نفر از تظاهرکنندگان شد.


ال‌پاییس:

این روزنامه اسپانیایی‌زبان در صفحه اول خود به صحبت‌های رییس‌جمهوری ونزوئلا درخصوص جمع‌آوری امضا علیه دولت او اشاره کرده است. براساس آنچه روزنامه «ال پاییس» منتشر کرده است، نیکلاس مادورو این کار مخالفان را خشن و وحشیانه خوانده است. وی پیش از این نیز اشاره کرده بود که جمع‌آوری امضاها پایداری سیاسی ندارد. مادورو اخیرا در سخنانی تاکید کرده است که حداقل تا سال2018 میلادی در قدرت باقی خواهد ماند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر