کوتاه از خبر

۱۳۹۵/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۷۰۸

سند اجرایی اشتغال پایدار زنان در انتظار تصویب

ایسنا شهیندخت مولاوردی معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: بحث توسعه مشاغل در حوزه وظایف این معاونت نیست و ما صرفا به عنوان ستاد، هماهنگی‌های لازم را در این رابطه انجام می‌دهیم تا دستگاه‌هایی که وظیفه ذاتی در این عرصه دارند، این وظیفه را به انجام برسانند. وی به تدوین سند سیاستی بازار کار اشاره کرد و با بیان اینکه راهکارهای لازم در این عرصه توسط محققان بررسی و تهیه شده است، افزود: علاوه بر آن سند توانمندسازی زنان نیز به زودی در دولت مطرح می‌شود و امید است براساس این اقدامات توانمندسازی زنان تحقق پیدا کند. وی در خصوص بیمه زنان فعال در حوزه مشاغل خانگی گفت: بیمه کردن زنان وظیفه ما نیست و تنها می‌توانیم تحقق این مهم توسط دستگاه‌های ذیربط را پیگیری کنیم، برای مثال بیمه قالیبافان که مدتی است قطع شده است در حال پیگیری است و در کنار آن بیمه زنان خانه‌دار را نیز پیگیری می‌کنیم تا به نتیجه برسد.


البرز محروم‌ترین استان از لحاظ تخت‌های بیمارستانی

ایرنا حمید درفشی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرزگفت: برای هر هزار نفر در البرز بطور متوسط 4 دهم تخت بیمارستانی وجود دارد، درحالی که در کشور این متوسط برای هر نفر 1.7 تخت است.

وی ادامه داد: به لحاظ نیروی متخصص کمبودی نداریم، اما مشکل اساسی آن است که بسیاری از بخش‌های درمانی از جمله مسمومیت، سوختگی، روانپزشکی وجود ندارد. درفشی گفت: به دلیل نبودن بسیاری از این بخش‌های درمانی شاهد آن هستیم که بسیاری از بیماران به تهران مراجعه می‌کنند بنابراین ایجاد فضاهای درمانی بیشتر مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی استان البرز قرار گرفت. رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اعلام توسعه تجهیزات درمانی در بسیاری از مراکز درمانی افزود: امروز شاهد آن هستیم در استان البرز بیماری در بخش icuبه تهران اعزام نمی‌شود و مشکلات حاد درمانی در حوزه قلب، اعصاب و عفونی حل شده که امیدواریم گام‌های بیشتری برداشته شود. درفشی خاطرنشان کرد: اما دراین بین طرح تحول سلامت نیز نقش موثری در توسعه خدمات داشته بطوریکه اکنون تمام بیمارستان‌های کرج دارای پزشکان متخصص به صورت 24 ساعت هستند.


35 درصد مدارس توسط خیرین احداث می‌شود

ایسنا محمدرضا حافظی رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از یک میلیون خیر در جهان و 600هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور فعالیت می‌کنند. وی بیان کرد: حدود 35درصد مدارس ساخته شده در کشور توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده‌اند. رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور خاطرنشان کرد: جشنواره خیرین مدرسه‌ساز برای افزایش مشارکت در امر مقدس مدرسه‌سازی از 15اردیبهشت در استان‌های کشور آغاز شد. حافظی تصریح کرد: فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز در کهگیلویه و بویراحمد بسیار ارزشمند و فعالیت‌های بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است. وی ادامه داد: ۱۸ سال از تاسیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور گذشته است و دراین مدت در کشور فعالیت‌های چشمگیری در راستای مدرسه‌سازی انجام شده است. بنیاد برکت نیز در مناطق کمتر توسعه‌یافته کارهای زیادی را در راستای ساخت مدرسه انجام داده است. رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور عنوان کرد: مشارکت بانک‌ها و موسسات در مدرسه‌سازی در کشور در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است. ساخت مدرسه در مناطق محروم یکی از برنامه‌های مهم خیرین مدرسه‌ساز است که در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.


آموزش زنان روستایی دارای ردیف مستقل بودجه‎ شد

ایرنا فروغ‎السادات بنی‎هاشم مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان در همایش بررسی نقش زنان در توسعه کشاورزی پایدار و بررسی مشکلات آنها گفت: ردیف بودجه‌ای ملی در سال 95 ویژه آموزش زنان روستایی اختصاص یافته است. وی تصریح کرد: تاکنون هیچ ردیف ملی در این زمینه نداشتیم و با تلاش‎های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این ردیف بودجه‎یی اختصاص یافت. مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان گفت: امیدواریم در سال‎های آینده با آشنایی بیشتر مسوولان مربوطه با فعالیت‎های زنان بودجه قابل توجهی در این ردیف قرار گیرد. وی خاطرنشان کرد: به دفاتر استانی توصیه می‎شود با توجه به اینکه بودجه‎ها حداقلی است لذا ظرفیت‎سنجی درست و دقیقی انجام شود تا منابع هدر نرود. بنی هاشم گفت: نیازهای آموزشی در حوزه زنان روستایی و آموزش تخصصی باید به این اداره کل اعلام شود که براساس آن بودجه تخصیص یابد. وی افزود: موانع فرهنگی از اصلی‎ترین مشکلاتی هستند که مانع حضور اقتصادی و اجتماعی زنان روستایی و عشایر می‎شود. رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هم در این نشست گفت: در تمام زمینه‎ها از جمله طرح‎ها و کارگاه‎های زودبازده اقتصادی باید نگاهی تازه و خلاقانه داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر