اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۷۰۴

بهره‌مندی ۳۸۵ روستای لرستان از اینترنت

خرم آباد هومان محمودی با اشاره به اینکه از زمان اجرای طرح هم کد‌سازی تلفن‌های ثابت هزینه مکالمات کاهش یافته است، اظهار کرد: از زمان اجرای طرح هم کدسازی در لرستان حدود چهار میلیارد تومان درآمد مخابرات لرستان رشد کرده زیرا به علت کاهش هزینه‌ها تمایل مردم به استفاده از تلفن ثابت بیشتر از تلفن‌های همراه است.

وی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات لرستان سال گذشته حدود ۱۶هزار شماره تلفن ثابت در سطح استان واگذار کرد، بیان کرد: واگذاری هر تلفن ثابت برای مخابرات بالای ۷۰۰هزار تومان هزینه در بردارد درحالی که مخابرات آن را با نرخ ۵۲ هزار تومان در اختیار مردم قرار می‌دهد. مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان به مردم توصیه کرد برای مکالمات خود از تلفن ثابت استفاده کنند و افزود: سه هزار و ۲۹۲روستای استان دارای تلفن خانگی بوده یعنی امکان راه‌اندازی تلفن ثابت در تمام روستاهای دارای ارتباط استان فراهم شده است.


جشنواره فرهنگ‌سازی زایمان طبیعی در ساری

ساری به مناسبت روز جهانی ماما جشنواره ترویج و فرهنگ‌سازی زایمان طبیعی و ارتقای سلامت مادران و نوزادان در ساری برگزار شد. رضا آگاه، مدیر درمان ضمن اعلام مطلب فوق اظهار کرد: در راستا و ابلاغ مقام معظم رهبری و توسعه سیاست‌های کلان و برنامه‌های وزارت بهداشت در ارتقای سلامت مادران و نوزادان، اشاعه و گسترش فرهنگ استفاده مادران باردار از زایمان طبیعی و به مناسبت روز ماما این جشنواره برگزار شد. آگاه، پیشبرد اهداف نظام سلامت به خصوص ارتقای سلامت مادران و کودکان را از اهداف برشمرد و ابراز کرد: با ایجاد بستر مناسب فرهنگی، نگرش و رفتار‌ها را در راستای ارتقای سلامت مادران و نوزادان تغییر دهیم. مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به زایمان سزارین در استان اذعان کرد: جشنواره به صورت نمادین در جهت اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی و تغییر باورها اجرا شده است تا مزایای زایمان طبیعی و فیزیولوژیک را برای ارتقای سلامت مادران در استان تبیین کنیم.


توافق مالیاتی با اتاق اصناف استان مرکزی

اراک محمدرضا سالارفرد، مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی در جلسه‌یی که در محل اداره کل امور مالیاتی استان تشکیل شد با جمشید زند، رییس اتاق اصناف استان بر سر نحوه وصول مالیات کسبه استان توافق کردند. در این جلسه که جمشید زند، رییس اتاق اصناف و معاون وی حضور داشتند، مقرر شد تا با هماهنگی اتاق اصناف استان ضمن توافق با کلیه اتحادیه‌ها ترتیبی اتخاذ شود تا مودیان مالیاتی بند ج (کسبه) در صورت تمایل به استفاده از این توافق، اظهارنامه‌های مالیاتی خود را همانند سال گذشته تکمیل و ارائه و مالیات عملکرد سال 94 خود را به همان میزان مالیات قطعی شده سال 93 خود پرداخت کنند و آن دسته از مودیانی که هنوز مالیات عملکرد سال 93 آنها قطعی نشده نیز می‌توانند همانند توافق سال گذشته از مالیات قطعی شده عملکرد سال 92 خود بهره برده و با تعیین مبلغ پایه توافق عملکرد سال 93 خود نسبت به توافق بر عملکرد سال 94 خود اقدام نمایند.


تقدیر معلم پیشکسوت شهر از شهردار گرگان

گرگان نوری قدسی‌راثی، معلم پیشکسوت شهر با ارسال پیامی از شهردار گرگان قدردانی کرد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعات روابط عمومی شهرداری گرگان، در متن پیام وی آمده است: شهردار توانمند و دوست داشتنی گرگان، محبت پرشکوه آن عزیز نشانی از مهر فرزندی بود، از همه اکرامی که به طایفه معلم بخشیدید سپاسگزارم، باشد که معلم در ایفای نقش خود واقف و در تحکیم موازین علمی و پرورشی موفق گردد. توفیق آن جناب آرزوی من است. در ادامه شهردار نیز با خطاب قرار دادن حضرت استاد نوری قدسی‌راثی از ایشان تشکر کردند. لازم به ذکر است که به مناسبت روز معلم شهرداری گرگان از نوری قدسی‌راثی به عنوان معلم پیشکسوت در مراسمی تجلیل کرد.


برترین حافظ مسابقات قرآن از خراسان رضوی

مشهد مجتبی فردفانی، نماینده شایسته خراسان رضوی مقام اول رشته حفظ کل مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تهران را کسب کرد.

پس از پایان مرحله فینال سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران مجتبی فردفانی، قاری برتر از خراسان رضوی توانست مقام اول این مسابقات را از آن خود کند. این مسابقات از روز 22 اردیبهشت ماه در مصلی تهران برگزار شد و حافظان برتر از کشور‌های مصر و استرالیا مقام دوم و سوم را در رشته حفظ کل به دست آوردند. گفتنی است، مراسم اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره) تهران با معرفی و اهدای جوایز به رتبه‌های برتر این رقابت‌ها برگزار شد.


حل اختلافات اوقاف و شهرداری‌های خواف

مشهد نشست مشترک اوقاف و شهرداران شهرستان خواف با هدف رفع اختلافات و مشکلات و احیای اراضی وقفی برگزار شد. نشست مشترک رییس اداره اوقاف شهرستان خواف با شهرداران شهرهای خواف، سنگان، قاسم آباد و سلامی با هدف حل و فصل مسائل و مشکلات بین آنها و برای بهره‌گیری هر چه بیشتر از اراضی وقفی و احقاق حقوق موقوفه برگزار شد. بنا بر این گزارش تفاهمنامه 10‌بندی بین مدیران کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و اوقاف و امور خیریه استان در جلسه قرائت شد و اعضا روی هر کدام از بندها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر