بررسی روابط ایران و کرواسی طی یک دهه اخیر

۱۳۹۵/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۶۹۲

24 اسفند 1385

«ماریان کمبول» سفیر کرواسی در ایران در دیدار با علی جلالی سرپرست منطقه آزاد چابهار گفت: کشورش بعد از ژاپن، چین و کره رتبه چهارم را در کشتی‌سازی دارد و آماده سرمایه‌گذاری به صورت مستقل یا مشارکت در زمینه کشتی‌سازی در منطقه آزاد چابهار است. مقامات دولت دهم تلاشی برای توسعه مناسبات با این کشور ترتیب ندادند.

29 بهمن 1388

علی آهنی معاون اروپای وزارت امور خارجه ایران که برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری جدید کرواسی به این کشور سفر کرده بود با «استپان مسیج» رییس‌جمهور کرواسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

15 بهمن 1393

«وسنا پوسیج» معاون اول نخست‌وزیر کرواسی که به ایران سفر کرده بود، با ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد. ظریف در دیدار با همتای کرواسی خود، تاکید کرد: «غرب و اروپا باید اعتماد مردم ایران را به دست آورند.»

ششم خرداد 1394

مسعود سلطانی‌فر رییس سازمان میراث فرهنگی ایران برای شرکت در صدمین نشست شورای اجرایی سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد وارد زاگرب پایتخت کرواسی شد. مسعود سلطانی‌فر در اقامت سه‌روزه در کرواسی در دیدار با مقامات این کشور درباره گسترش روابط دوجانبه و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مربوط به گردشگری گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.

13مهر 1394

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، در دیدار با «یوسیپ لیکو» رییس مجلس کرواسی، از برگشت امنیت به منطقه بالکان و همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان مختلف در کشورهای آن منطقه ابراز خرسندی کرد.

15 مهر 1394

یوسیپ لکو رییس پارلمان (مجلس) کشور کرواسی که در سفر به تهران بر توسعه مناسبات دوجانبه و پیوندهای جدید میان دو ملت و دو دولت تاکید کرد، در ایستگاه پایانی سفر خود در شیراز بر تحکیم این پیمان دوستی پای فشرد.

29 اردیبهشت1395

کیتاروویچ رییس‌جمهور کرواسی در صدر یک هیات عالی‌رتبه اقتصادی در جریان سفر به تهران با حسن روحانی دیدار کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر