اخبار

۱۳۹۵/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۶۷۰

مذاکره با اتحادیه اروپا برای رفع محدودیت 7 ساله هما

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از مذاکره با اتحادیه اروپا برای رفع محدودیت ۷ساله پرواز ایرباس ۳۲۰ به اروپا خبر داد. به گزارش تسنیم، فرهاد پرورش با یادآوری اینکه فعالیت هما با کمیسیون اروپا از سال 2008 میلادی آغاز شد، اظهار کرد: یکی از قوانین این کمیسیون تبعیت از Third Country Operators (TCO) است به این صورت که هر شرکت هواپیمایی که در نظر داشته باشد از سال 2017 میلادی به اروپا پرواز کند، به جای مذاکره با سازمان هواپیمایی کشوری همان کشور برای میزان انجام پرواز و جزییات آن، با کمیسیون اروپا باید هماهنگی کند. وی افزود: شرکت هواپیمایی هما اعلام آمادگی کرد تا بعد از ممیزی‌های لازم از سال آینده میلادی مجوز انجام پروازهای این شرکت به هما داده شود که در این بخش رضایتمندی کلی خود را اعلام کردند. وی محدودیت نوع هواپیما برای پرواز به اروپا توسط کمیسیون اروپا از سال 2009 را از دیگر مشکلات هما اعلام کرد و گفت: آنها اعلام کردند برخی از تایپ‌های هواپیماها ازجمله ایرباس 320 برای پرواز به اروپا نباید استفاده شوند. مدیرعامل هما ادامه داد: سال گذشته درخواست کردیم که امکان استفاده از ایرباس 320 برای پرواز به اروپا برای ایران‌ایر فراهم شود که تیمی را برای بررسی به ایران فرستادند و به‌نظر می‌رسد با توجه به اقدامات ما مشکل خاصی در پذیرش این هواپیماها برای پرواز به اروپا وجود نداشته باشد.


شرط راه‌آهن برای حضور تولیدکنندگان خارجی در ایران

محسن پورسید آقایی، معاون وزیر راه و شهرسازی از شرط راه‌آهن برای حضور تولیدکنندگان خارجی در بازار ایران سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پورسید آقایی در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و خدمات وابسته گفت: شرکت‌های خارجی به این دلیل که بازار ایران را بازار مساعدی برای سرمایه‌گذاری یافته‌اند به دنبال تولیدکنندگان و شرکای خوب در ایران هستند که بتوانند به‌طور مشترک کار تولیدی در ایران انجام دهند.

پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه به همه شرکت‌های خارجی متذکر شدیم تولید در داخل ایران شرط اصلی برای فعالیت آنهاست، اضافه کرد: این موضوع از سوی شرکت‌های خارجی پذیرفته شده که یک شریک ایرانی داشته باشند و به‌طور مشترک کار تولید را در ایران انجام دهند. تعداد شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه چهارم صنایع ریلی نسبت به سال ۹۴، ۴۰۰درصد افزایش داشته است.


قیمت نفت بالا رود مسکن رونق می‌گیرد

یک کارشناس مسکن گفت: اگر درآمدهای نفتی افزایش یابد و سیستم بانکی از پرداخت سودهای بالا دست بردارد، می‌توان به رونق مسکن امیدوار بود.

محمدمهدی مافی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر مشکل نرخ‌های بانکی حل نشود، بخش مسکن هیچگاه از رکود درنمی‌آید. این میزان حجم نقدینگی با بهره‌های بالا ضداشتغال است که اشتغال را در همه بخش‌ها ازجمله بخش پیشتاز مسکن تحت تاثیر قرار داده است. وی افزود: دولت می‌گوید ما دوست نداریم کاهش سود، دستوری باشد ولی به نظر من این پاک کردن صورت‌مساله است. دولت بسیار قوی است و بخش‌های اقتصادی در مقابل آن بسیار ضعیف هستند. از این رو، دولت می‌تواند با سیاست‌هایی که صورت می‌دهد بخش خصوصی را در راستای اهداف ملی هدایت کند. این کارشناس مسکن، نبود تناسب الگوی تولید با توان خرید و همچنین نبود نقدینگی در بخش عرضه و تقاضای موثر را از دیگر مشکلات بخش مسکن عنوان و تاکید کرد: به نظر می‌رسد دولت بدون توجه به مسائل مهمی همچون اصلاح سیستم بانکی، تنها با ساده‌انگاری به مسائل جزئی همچون افزایش وام فکر می‌کند که با این اقدامات نمی‌توان به رونق مسکن در آینده نزدیک امیدوار بود. مافی اظهار کرد: تجربه نشان داده در مواقعی که فروش نفت بالا می‌رود، بخش‌های اقتصادی راه می‌افتند. اما هم‌اکنون به دلیل کاهش قیمت نفت، دولت قادر به پرداخت بدهی خود به پیمانکاران بخش خصوصی نیست و طبعا به این پروژه‌ها ورود نمی‌کند. تا زمانی که این وضعیت ادامه دارد، رکود از بخش مسکن رخت برنمی‌بندد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر