اخبار

۱۳۹۵/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۶۵۷

موفق نبودن ایمیل‌های ایرانی به‌دلیل هزینه‌بر بودن

ایسنا| رییس سازمان فناوری اطلاعات تاکید دارد: با توجه به اینکه نگهداری و پشتیبانی سرویس ایمیل امری پرهزینه‌ محسوب می‌شود، لازم است ارائه این سرویس با خدمات دیگر همراه شود تا بدین‌ترتیب هزینه‌ها مدیریت شود. نصرالله جهانگرد در پاسخ به سوالی درباره موفق نبودن ایمیل‌های ایرانی و برنامه دولت برای بهبود شرایط این بخش اظهار کرد: قطعا وضعیت ایمیل‌های بومی به تدریج بهتر خواهد شد، اما به‌طور کلی با توجه به پرهزینه بودن نگهداری و پشتیبانی این فضا و با توجه به اینکه به‌طور غالب گزینه‌هایی که به عنوان ایمیل بومی مطرح می‌شوند، قصد دارند به‌طور مستقل تنها سرویس ایمیل را ارائه کنند، برای اجرای موفق این کار لازم است طرح‌های تجاری بهتری مورد استفاده قرار گیرد که این اتفاق هم به تدریج در حال رخ دادن است. معاون وزیر ارتباطات همچنین متذکر شد: نکته دیگر آنکه در ارائه خدمات ایمیل بومی و بومی‌ساز این بخش تاکید اصلی بر آن است که شرایط فراهم شود تا داده‌ها و اطلاعات کشور و مردم در فضای داخلی مستقل شده و کمتر مورد استفاده مراجع بین‌الملل قرار گیرد. بدین‌ترتیب حتی سرویس‌هایی که ممکن است در یک شرکت و برای کارمندان آن شرکت هم ارائه شوند، می‌توانند موثر واقع شوند و مانع خروج اطلاعات در کشور شوند.


ساخت تبلت‌های قادر به درک فرامین صوتی

انگجت| آمازون بعد از ساخت بلندگوهایی با قابلیت درک فرامین صوتی که برای سفارش دادن پیتزا، تاکسی گرفتن، جست‌وجوی اینترنتی و غیره قابل استفاده هستند، قصد دارد تبلت‌هایی با چنین توانایی تولید کند.

دستگاه جدید یک نمایشگر رایانه‌یی مشابه با تبلت‌هاست و فعلا اسم کد Knight برای آن انتخاب شده است. آمازون تولید سخت‌افزار این تبلت را بر عهده شرکت Lab126 گذاشته و گزارش‌های خبری حاکی است که طراحی و ساخت آن از مدتی قبل آغاز شده است.

با استفاده از این تبلت برای دسترسی به وب‌سایت‌ها یا عکس‌ها و دیگر محتوای چندرسانه‌یی موجود در حافظه دستگاه حتی نیازی به لمس نمایشگر آن نیست و تنها کافی است کاربر فرمان خود را به‌طور صوتی صادر کند. آمازون هنوز این خبر را رد یا تایید نکرده است. Lab126 قبلا محصولات دیگری را هم برای آمازون تولید کرده بود که از جمله آنها می‌توان به دستگاه کتابخوان الکترونیک کیندل، تبلت‌های فایر و بلندگوهای اکو و تپ اشاره کرد.


روباتی که پینگ‌پنگ یاد می‌دهد

مهر| یک شرکت اروپایی روبات هوشمندی را طراحی کرده که همچون یک مربی پینگ‌پنگ به ورزشکار تمرین می‌دهد. نام این روبات جالب Trainerbot است. ارتفاع آن ۳۲ سانتیمتر و دارای قطری به اندازه ۱۶ سانتیمتر و وزن 1.2 کیلوگرم است.

می‌توان این روبات هوشمند را روی میز پینگ‌پنگ قرار داد و با نصب نرم‌افزاری مخصوص روی گوشی همراه و متصل شدن با بلوتوث اقدام به دادن برنامه برای زدن نوع ضربات توسط Trainerbot کرد. در پشت این روبات مخزنی وجود دارد که ۳۰ توپ پینگ‌پنگ در آنجا قرار می‌گیرد و با فاصله کم تمام توپ‌ها را به سمت ورزشکار پرتاب می‌کند. از قابلیت Trainerbot این است که ورزشکار با دادن برنامه می‌تواند سرعت و جهت توپ‌ها را شخصی‌سازی کند تا با توجه به قدرت حریف واقعی خود در مسابقات با این روبات تمرین کند. قیمت Trainerbot در حدود ۳۳۰ دلار است و در اوایل مارس سال آینده میلادی روانه بازار خواهد شد.


خیز بلند گوگل برای طراحی یک شبکه اجتماعی جدید

زدی نت| گوگل برنامه و خدمات جدیدی موسوم به Spaces طراحی و عرضه کرده که به اشتراک‌گذاری اقلام مختلف در وب را در میان گروه‌های کوچک تسهیل می‌کند.

زددی نت، این برنامه به اشتراک‌گذاری گروهی برای iOS، اندروید و رایانه‌های رومیزی در وب قابل استفاده است و ظرف چند روز آینده در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. علت این نامگذاری فضایی است که از طریق برنامه‌های یاد شده برای به اشتراک‌گذاری مطالب مورد علاقه در دسترس کاربران علاقه‌مند قرار می‌گیرد. هر کاربر بعد از ایجاد فضای مورد نظر می‌تواند موضوعات متنوعی خلق کرده و دوستان و همکارانش را برای مطالعه آنها دعوت کند. این دعوت از طریق لینک ایمیلی، پیام در پیام‌رسان‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد. همچنین این خدمات دارای گزینه‌یی برای ارسال لینک دعوت از طریق فیس‌بوک است. مهم‌ترین مزیت این شبکه اجتماعی عدم نیاز به جابه‌جایی از یک برنامه به برنامه دیگر و کپی و پیست کردن لینک مطلب مختلف در وب است. ایجاد امکان دسترسی توکار به جست‌وجوگر گوگل، یوتیوب و کروم از مزایای این شبکه اجتماعی است که باعث می‌شود خروج از محیط آن برای یافتن ویدیوها، مقالات برای به اشترک‌گذاری محتوا ضرورتی نداشته باشد.

در این برنامه برخی قابلیت‌های گپ هم پیش‌بینی شده تا بتوان از دیدگاه‌ها و نظرات دوستان و آشنایان هم در مورد محتوای به اشتراک گذارده شده مطلع شد. همچنین امکان جست‌وجو در محتوا برای یافتن مطالب گوناگون وجود دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر