دست مصنوعی با وی‍ژگی‌های عجیب

۱۳۹۵/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۶۵۵

دیلی میل - یک خبر اعجاب‌انگیز حاکی از ساخت یک دست مصنوعی است که ویژگی‌های خارق‌العاده‌یی دارد.

چهار سال پیش، جیمز یانگ در اثر سقوط به زیر قطار رفت و دست و پای خود را از دست داد و همچنین دچار آسیب از نواحی ریه، جمجمه، صورت و شکستگی دنده شد.

پزشکان وی را برای حفاظت از مغز و نگهداشتن در حالت تثبیت 12 روز در حالت کما نگه داشتند. جراحان در ابتدا بافت‌های مرده و آلوده به گرد و خاک و روغن قطار را برداشتند، اما در نهایت مجبور به قطع دست چپ وی شدند.

پزشکان برای بازسازی صورت و بدن این جوان که در آن زمان 22 ساله بود ناچار به انجام 12 عمل جراحی شدند.

بعد از گذشت سه ماه و نیم در بیمارستان او با یک پا و بازوی مصنوعی از بیمارستان مرخص شد. اما این بازو قابلیت‌های محدودی داشت و به جای دست از یک قلاب در آن استفاده شده بود.

این پروتزها توسط تسمه‌ها و رشته‌های خاص حرکت می‌کرد که بسیار آزار‌دهنده بود.

یک سال پیش، زندگی جیمز بار دیگر تغییر چشمگیری کرد و این‌بار برای نصب یک بازوی مصنوعی نامزد شد.

جیمز که از طرفداران بازی‌های ویدیویی بود در یک بازی آنلاین موفق به پاسخ یک سوال از شرکت سازنده بازی‌های کونامی شد که به دنبال آزمایش یک عضو مصنوعی روی افراد دچار قطع عضو بودند.

این بازوی روباتیک به اعصاب و عضلات شانه متصل می‌شد. سیگنال‌های عضلانی این بازو با حسگرهایی که به پوست شانه‌های او متصل شده بود، شناسایی می‌شدند. حسگرهایی که به بالای شانه متصل و عامل حرکت بازو و دست بودند همگی توسط باتری کار می‌کردند.

این دست مصنوعی بسیار شبیه دست واقعی است و می‌تواند هوشمندانه انتخاب اجسام خیلی کوچک مانند یک سکه را کنترل کند.

این بازو همچنین دارای یک نور لیزر، یک مشعل، یک پورت USB روی مچ دست برای شارژ تلفن همراه، یک ساعت مچی و حتی یک پهپاد است که در یک پانل در خارج از شانه نصب شده است. به گفته سازندگان این فناوری، دست مصنوعی جدید مانند یک ماشین نیاز به سرویس منظم دارد و در زمان استراحت یا فعالیت‌هایی نظیر حمام کردن باید این دست مصنوعی را از شانه باز کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر