نمایشگر گوشی همراه با الهام از مکعب روبیک

۱۳۹۵/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۶۵۴

بریستول- محققان موفق به ساخت یک صفحه نمایش لمسی گوشی همراه به شکل مکعب روبیک شدند.

گروهی از محققان این دانشگاه یک شکل جدید نرم و صاف برای صفحه نمایش لمسی را طراحی کردند که دارای قابلیت پیکربندی مجدد است.

این صفحه نمایش که کیوبی مورف (Cubimorph) نام دارد، یک نمایشگر ساخته شده از مکعب‌های شش ضلعی کوچک است که به صورت زنجیر وار به یکدیگر متصل هستند و می‌تواند با انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به مکعب روبیک تغییر حالت دهد. در یک مورد پیشنهاد شده توسط تیم تحقیقاتی آمده است که یک گوشی هوشمند تخت می‌تواند تا شده و به شکل یک دسته کنترل بازی در بیاید. یکی از مشکلاتی که کاربران گوشی‌های هوشمند با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، اندازه گوشی‌های بزرگ است که ایده این فناوری جدید در صورت عملی شدن می‌تواند این مشکل را برطرف سازد. با عملی شدن این ایده کاربران می‌توانند با تغییر حالت مکعب گوشی همراه خود آن را به شکلی تبدیل کنند که نگهداری آن آسان باشد.

به گفته محققان این پژوهش این پروژه هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و در حال حاضر نمونه‌های اولیه آن برای آزمایش ساخته شده است. قرار است این نمایشگر جالب در کنفرانس بین‌المللی روباتیک و اتوماسیون که انتهای هفته جاری در استکهلم سوئد برگزار می‌شود برای گروهی از متخصصان این حوزه نمایش داده شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر