اخبار

۱۳۹۵/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۶۵۰

مردمی کردن اقتصاد، ایران را آبادتر می‌کند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما از مردمی کردن امنیت، دفاع و انقلاب بهره‌های فراوانی بردیم و بدون شک اگر اقتصاد را نیز مردمی کنیم خواهیم دید که سرزمین ما آبادتر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محسن رضایی روز چهارشنبه در یادواره جلوه‌های ایثار و مقاومت با محوریت برادران شهید نمکی در سنندج افزود: با عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی که پایه آن مردمی است می‌توان اقتصاد کشور را نیز مردمی کرد.

رضایی تاکید کرد: اگر اقتصاد مردمی باشد همان‌گونه که امنیت در کشور وجود دارد ثروت هم به دست می‌آید. وی با بیان اینکه امروز نگرانی دنیا از خط مستقیم جمهوری اسلامی ایران و مسیر درستی است که در پیش گرفته، گفت: مسیر ما مسیر انهدام ظلم و دعوت به حق است و دشمنان از ادامه این راه هراس دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز هجمه‌های فرهنگی دشمنان در فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌یی برای رسوخ در جوانان است؛ دشمنان چون از آزادی و سربلندی ما هراس دارند، می‌ترسند که جوانان آینده همانند جوانان قدیم شوند و توان مقابله با آنان را نداشته باشند.

رضایی خاطرنشان کرد: این راه، راه آزادی، سربلندی، سرافرازی، پیشرفت و استقلال و راهی متکی به مردم است؛ همه ما باید این راه را ادامه دهیم و نباید در ادامه این راه هیچگونه شک و تردیدی به خود راه دهیم. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به برکات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان اشاره کرد و گفت: از زمان سفر رهبری به این استان تاکنون 2 هزار میلیارد تومان یعنی سالی 300 میلیارد ثروت به این استان آمده است.

وی تاکید کرد: این اعتبار باید در راستای عمران و آبادانی استان صرف شود چون در غیر این صورت اعتماد آنان به نظام از بین خواهد رفت. به گفته وی هر کاری در این کشور مردمی و اسلامی شده برکات زیادی در بر داشته است و امروز این مساله که چرا اقتصاد مردمی نمی‌شود جای سئوال دارد. رضایی افزود: ما با مردمی و اسلامی کردن امور می‌توانیم از بسیاری موانع عظیم عبور کنیم و بدون شک اعتماد به مردم امروز ما را به این جایگاه رسانده است.


کاهش معضلات اجتماعی در دستور کار وزارت کشور

معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی با اشاره به اولویت‌های وزارت کشور در سال 95 گفت: تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، کاهش معضلات اجتماعی و تکریم ارباب رجوع از اولویت‌های جدی وزارت کشور در سال 95 است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، محمدحسین مقیمی در نخستین شورای اداری شهرستان ری که با حضور مدیران اجرایی این شهرستان در سالن همایش‌های جهاد کشاورزی شهرستان ری برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی را تشریح کرد.

وی گفت: دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در طول مذاکرات با دست خالی در برابر 6 قدرت جهان ایستادگی و مقاومت کردند و از تمام حقوق ملت ایران دفاع کردند و در این عرصه موفق هم بودند. معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی با اشاره به اولویت‌های وزارت کشور در سال 95 گفت: تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یکی از اولویت‌های مهم وزارت کشور در سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه برخی موانع بر سر راه تحقق اقتصاد مقاومتی است، افزود: امید است با آغاز به کار مجلس جدید از هشتم خرداد ماه نمایندگان ملت بتوانند با برنامه‌ریزی مناسب موانع بر سر راه تحقق اقتصاد مقاومتی را مرتفع کنند.

مقیمی کاهش معضلات اجتماعی را از دیگر اولویت‌های وزارت کشور در سال جاری عنوان کرد و بیان داشت: اخیراً گزارشی توسط معاونت اجتماعی وزارت کشور در ارتباط با معضلات اجتماعی تهیه و به رهبر معظم انقلاب و هیات دولت ارائه شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب پس از رویت این گزارش از دولت و مجلس خواستند که این گزارش را بررسی کرده و پیگیری‌های لازم در حوزه کاهش معضلات اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهند و هر شش ماه طی جلسه‌یی با رهبر معظم انقلاب گزارشی در این ارتباط به معظم‌له ارائه دهند.


ضرورت اقتصاد مقاومتی برای زدودن فقر

امام‌ جمعه رفسنجان با بیان اینکه برای زدودن فقر از جامعه نیازمند تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم گفت: با اتحاد و همدلی و به‌دور از داشتن تنگ‌نظری باید کار انجام شود و اگر بخواهیم خدمت کنیم باید درست و صادقانه باشد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی که در فرمانداری رفسنجان برگزار شد با تبریک میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) اظهار داشت: آن حضرت از مقطع نوجوانی تاثیرگذار و مدیری شجاع و حماسه‌آفرین بود. امام‌ جمعه رفسنجان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری افزود: ایشان نسبت به فرزندآوری و داشتن جامعه‌یی جوان تاکید دارند، چرا که داشتن جامعه کهنسال ایرانی خواسته دشمنان است. وی از تلاش دشمنان در چند جبهه متفاوت یاد کرد و بیان داشت: دشمنان درصدد تضعیف جامعه هستند و می‌دانند اگر فقر جامعه را فراگیرد به کفر می‌افتند. رمضانی‌پور با تاکید بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی و کمک به تسهیل در روند سرمایه‌گذاری تصریح کرد: مدیریت خوبی که در شهرستان ما وجود دارد که در دو سال گذشته تحرکی در این شهرستان ایجاد کرد. وی ادامه داد: در بحث اقتصادی شاهد تحول هستیم و اگر 50 درصد سرمایه‌گذاری‌ها تحقق یابد نیز جای شکر دارد. امام‌ جمعه رفسنجان با بیان اینکه برای زدودن فقر از جامعه نیازمند تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم گفت: با اتحاد و همدلی و به‌دور از داشتن تنگ‌نظری باید کار انجام شود و اگر بخواهیم خدمت کنیم باید درست و صادقانه باشد. رمضانی‌پور تاکید کرد: اگر خدمتی در یکی از بخش‌های شهرستان صورت می‌گیرد باید به اسم کل شهرستان رفسنجان بدانیم و از آن حمایت کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر