تحول در مادرید

۱۳۹۵/۰۲/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۶۲۴


ال پاییس:

این روزنامه اسپانیایی زبان در صفحه اول خود به مساله مناقشات حزبی در مادرید اشاره دارد. مقاله فوق در حالی صحبت از انعطاف در حزب کارگر اسپانیا دارد که پیش از این، نتایج رای‌گیری انتخابات شوراهای شهر در اسپانیا نشان داده بود که مردم «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر این کشور و حزب «مردم» را به دلیل اجرای سیاست‌های سختگیرانه اقتصادی عملا تنبیه کرده‌اند. همین مساله آغازی برای تغییرات حزبی در اسپانیا از حدود یک سال گذشته شد.


فایننشیال تایمز:

یکی از تیترهای صفحه اول این روزنامه به مساله «وارن بافت» و در اختیار داشتن بیش از 9میلیون سهم از شرکت اپل از سوی او اشاره دارد. وارن بافت، میلیاردر و کارآفرین، بیش از یک میلیارد دلار از سهام شرکت اپل را در اختیار دارد. کمپانی برکشایر هاثاوی که وارن بافت بزرگ‌ترین سهامدار آن است، سهامی از اپل به ارزش یک میلیارد دلار را در اختیار دارد. این آمار مربوط به اواخر سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶ میلادی است. آنطور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، براساس اطلاعات ارائه شده توسط بلومبرگ، «برکشایر هاثاوی» در جایگاه ۵۹ از بزرگ‌ترین سهامداران اپل قرار دارد.


فیگارو:

این روزنامه فرانسوی زبان در صفحه اول خود مقاله‌یی را درخصوص صحبت‌های اخیر اولاند نسبت به منتقدانش منتشر کرده است. اولاند در عین حال برنامه‌های متنوعی را برای اقتصاد این کشور مطرح کرده است که بی‌ارتباط با علاقه او برای نشستن دوباره بر مسند ریاست‌جمهوری نیست. این مقاله در حالی است که اولاند با وجود کاهش شدید محبوبیتش، بازهم قصد دارد خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور آماده کند. پیش از این یک منتقد فرانسوی، تلاش‌های اولاند را به «نجات کشتی تایتانیک» تشبیه کرده بود. رییس‌جمهوری سوسیالیست 69ساله فرانسه هنوز به صورت رسمی تمایل خود به کاندیداتوری ریاست‌جمهوری فرانسه را اعلام نکرده، اما نشانه‌ها درباره اینکه او برای این کار برنامه‌ریزی کرده در حال افزایش است. دوران ریاست‌جمهوری اولاند از همان ابتدا با افزایش نرخ بیکاری و رکود اقتصادی، همچنین افزایش مالیات همراه بود. برهمین اساس نیز دولت فرانسه برای اجرای اصلاحات جدید قانون کار دوران سختی را سپری می‌کند. هرچند اولاند این مساله را نمی‌پذیرد و معتقد است که اوضاع بهتر شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر